درحاليکه بن بست بر سر ساز و کار « پرتگاه مالي » در آمريکا همچنان ادامه دارد بهاي نفت امروز چهارشنبه در بازار نيويورک افزايش يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بهاي هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه فوريه دو دلار و 37 سنت افزايش يافت و به نود دلار و نود و هشت سنت رسيد که بالاترين ميزان در ده هفته گذشته بوده است. هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال نيز براي تحويل در ماه فوريه با دو دلار و بيست و هفت سنت افزايش قيمت يکصد و يازده دلار و هفت صدم سنت معامله شد.

بهاي نفت در حالي افزايش يافته است که دموکراتها و جمهوريخواهان آمريکا بر سر ساز و کار « پرتگاه مالي » همچنان اختلاف نظر دارند و با توجه به اين اختلافات باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور  مجبور شده است تعطيلات آخر سال خود را کوتاه کند و به واشنگتن بازگردد. 

در همين حال تيموتي گايتنر وزير خزانه داري آمريکا روز چهارشنبه در نامه اي به هري ريد رهبر اکثريت سناي اين کشور هشدار داد که دولت به سقف بدهي شانزده تريليون و سيصد و نود ميليارد دلاري خود که کنگره تعيين کرده است خواهد رسيد. وي همچنين هشدار داد چنانچه کاخ سفيد و نمايندگاه کنگره نتوانند تا سي و يکم دسامبر بر سر بودجه اي که اقتصاد آمريکا را از سراشيبي سقوط نجات مي دهد توافق کنند نمي تواند بگويد که چه آينده اي در انتظار اقتصاد اين کشور خواهد بود. 

برچسب ها: نفت ، نیویورک ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار