رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از ابلاغ بخشنامه اي به شركت‌هاي هواپيمايي براي رعايت بحث حجاب و عفاف و همچنين تنظيم ساعت پرواز هواپيماها در هنگام اذان صبح خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، خلبان حميدرضا پهلواني گفت: با ابلاغ بخشنامه اي به شركت هاي هواپيمايي به منظور رعايت اوقات شرعي نماز صبح مسافرين و ترويج فرهنگ نماز در جامعه و با عنايت به تأكيد مقام معظم رهبري بر اجراي اين امر، زمان نمازصبح در مبدأ و مقصد با زمان برنامه پروازها تداخل نخواهد داشت.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: با اجرايي شدن اين بخشنامه از اين پس پروازها حداقل 30دقيقه پس از اذان صبح اجازه پرواز خواهند داشت و اين زمان در اختيار مسافرين جهت انجام تكليف شرعي قرار خواهد گرفت.

وي اظهارداشت: تأخير30 دقيقه اي به منظور اقامه نماز صبح در محاسبات تأخيرات پروازي لحاظ نمي شود.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين خاطرنشان كرد: بر اساس اجراي مصوبه سال 13/10/1384 شوراي فرهنگ عمومي كشور و دستورالعمل اجرايي عفاف و حجاب مورخ 29/8/91 مبني بر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان، از اين پس مديران، پرسنل، مهمانداران و . . . موظفند در زمينه توجه به حجاب و عفاف و گسترش آن در صنعت و جامعه و رعايت حريم محارم منطبق بر قوانين، مقررات و آموزه هاي ديني اقدام لازم را بعمل آورده و از هرگونه تخلف بپرهيزند.

خلبان پهلواني تاكيد كرد: در صورت رعايت نكردن بخشنامه اين سازمان از ادامه همكاري شركت هاي هواپيمايي جلوگيري خواهد شد./عب
برچسب ها: هواپیما ، پرواز ، ساعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار