دبیر نخستین کنگره اتوماسیون صنعت برق کشور انگیزه توجه به اتوماسیون وجود تهدید در صنعت برق کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حمیدرضا پوررضا در نشست خبری نخستین کنگره اتوماسیون صنعت برق که در سالن کنفرانس مدیران باشگاه شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار شد اظهار کرد: تمام سیستم‌هایی که تولید، انتقال و توزیع برق را کنترل می‌کنند تولیدات خارجی هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین باید سعی شود برای حالت‌های اضطراری تولید داخل را افزایش داد تا بتوان بر مشکلات واردات این تجهیزات غلبه کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به گام‌هایی که باید در زمینه افزایش تولیدات داخلی و بومی‌سازی در زمینه تجهیزات هوشمندسازی صنعت برق برداشت خاطرنشان کرد: نخستین گام این است که تمام شرکت‌ها و دستگاه‌های مرتبط شناسایی شوند.

پور رضا ادامه داد: بعد از شناسایی کردن شرکت‌هایی که به نوعی با اتوماسیون صنعت برق ارتباط دارند باید این دستگاه‌ها را با این موضوع کاملا درگیر کرد.

دبیر نخستین کنگره اتوماسیون صنعت برق افزود: همچنین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مصرف کننده تجهیزات هوشمندسازی برق مانند شرکت‌های برق منطقه‌ای، دیسپاچینگ و توزیع نیز از دستگاه‌هایی هستند که در فرآیند تولید داخلی تجهیزات هوشمندسازی صنعت برق درگیر می‌شوند.

پور رضا با اشاره به اعلام شدن خراسان به عنوان قطب ساخت تجهیزات هوشمندسازی صنعت برق تاکید کرد: مهم‌ترین هدف این است که تمام شرکت‌ها با هم همکاری و تعامل داشته باشند تا نیاز کشور در زمینه تجهیزات اتوماسیون و هوشمندسازی صنعت برق مرتفع شود.

وی ادامه داد: با خودکفایی در زمینه تجهیزات هوشمندسازی صنعت برق کشور نگرانی‌های حال حاضر از بین می‌رود و صرفه‌جویی اقتصادی زیادی برای کشور حاصل می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به دستگاه‌هایی که در برگزاری نخستین کنگره اتوماسیون شرکت دارند اظهار کرد: علاوه بر شرکت توانیر، شرکت برق منطقه‌ای خراسان و دانشگاه فردوسی، سازمان پدافند غیرعامل و شرکت برق منطقه‌ای اصفهان نیز به شکل جدی وارد شده است.

پور رضا با اظهار امیدواری نسبت به نتایج نخستین کنگره اتوماسیون صنعت برق بیان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده امید می‌رود واقعه علمی اهداف در نظر گرفته شده را حاصل كند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است تصریح کرد: مهلت ارسال مقالات که تا 30 آذر ماه سال جاری پیش بینی شده بود با توجه به استقبال افراد تا 20 دی ماه تمدید شده است و افراد می‌توانند آثار خود را تا تاریخ فوق ارسال کنند.

پور رضا ادامه داد: در این راستا با 250 دانشگاه و 50 شرکت دولتی و حدود 150 شرکت خصوصی مکاتباتی انجام شده است و همچنین برای 4 هزار نفر متخصص در این زمینه فراخوان ارسال شده است تا در این کنگره شرکت کنند./ب

برچسب ها: اتوماسیون ، صنعت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.