سازمان بسيج دانشجويي در گزارشي عنوان کرد که 529 جلسه کرسی آزاد اندیشی در موضوعات مختلف و با قالب‌های متنوع در طول سال تحصیلی 91-90 در 113 دانشگاه برگزار شده است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سازمان بسيج دانشجويي گزارشي از عملکرد کرسي‌هاي آزاد انديشي را در دست تهيه دارد که بخش اول اين گزارش به اين شرح ارائه شد.

هسته کرسی‌های آزاداندیشی به همت تعدادی از دانشجویان و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و به منظور حمایت و پشتیبانی کرسی‌های آزاداندیشی شکل گرفت.

سفر به دانشگاه‌های سراسر کشور به منظور تبیین چرایی و چگونگی راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و بررسی وضعیت شکل‌گیری کرسی‌ها از اهم فعالیت‌های انجام گرفته در ماه‌های آغازین شکل‌گیری هسته بوده است. با این وجود، برای تحلیل دقیق کرسی‌های کشور علی‌رغم این که اعضای هسته -به دلیل فعالیت چند ماهه و تعدد سفرها- از وضعیت کرسی‌ها اطلاع داشتند، تصمیم بر آن شد تا با دانشگاه‌های اصلی کشور مصاحبه‌هایی صورت گیرد و گزارشی مستند و ناظر به وضعیت برگزاری کرسی‌ها در دانشگاه‌های مختلف کشور تهیه شود.

مصاحبه‌های مورد نیاز برای تهیه گزارش با دانشجویانی که متولی برگزاری کرسی در دانشگاه‌ها بودند انجام شد و همین مسئله باعث شد تا داده‌های جمع‌آوری شده، مستند و آمار ارائه شده در گزارش کاملا دقیق باشد.

به منظور آماده سازی این گزارش، در مجموع از دانشجویان متولی برگزاری کرسی در 113 دانشگاه کشور مصاحبه به عمل آمد و وضعیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در آن دانشگاه‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

پس از جمع‌بندی نتایج به دست آمده از مصاحبه‌ها، مشخص شد که برخلاف پیش فرض‌های موجود در رسانه‌های مختلف کشور مبنی بر عدم برگزاری کرسی‌ها، مجموعا 529 جلسه کرسی آزاد اندیشی در موضوعات مختلف و با قالب‌های متنوع در طول سال تحصیلی 91-90 در 113 دانشگاه مورد مطالعه برگزار شده است.

در طول مصاحبه‌های انجام گرفته و نیز در زمان تحلیل داده‌های به دست آمده از مصاحبه‌ها، وضعیت کرسی‌های کشور با 10 شاخص زیر مورد بررسی قرار گرفت:
- هدف و ضرورت برگزاری
-  موضوعات برنامه
-  قالب‌های برگزاری
-  داور (کارشناسی)
-  فضای حاکم بر جلسه
- شکل گرفتن بحث
- برگزار کننده
- مشکلات و موانع
- نیازها و کمبودها

در گزارش‌های آتی که در روزهای آینده منتشر خواهند شد، وضعیت شاخص‌های فوق در 529 کرسی برگزار شده در 113 دانشگاه مورد مطالعه در سراسر کشور، منتشر خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار