آئین نامه کرسی آزاد اندیشی تکمیل شده و به استحضار وزیر علوم رسیده است. اين آئين نامه سبت به گذشته آسان تر شده و تلاش می شود که فضای گفتگوی آزادانه در دانشگاه ها تشکیل شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خواجه سروی معاون فرهنگی وزیر علوم در پنجاهمین گردهمایی معاونین فرهنگی دانشجویی درسالن وزارت علوم گفت: بحث ارزیابی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها با توجه به گزارش های مطرح شده مورد ارزیابی قرار گرفته و در دهه فجر امسال از دانشگاه های برتر تقدیر به عمل می آید.
وی به برخی از مباحث مهم که به ستاد ارائه شده اشاره کرد و گفت: گزارش پایش عفاف وحجاب در دانشگاه ها، فراهم سازی گفتگو و میزگرد در دانشگاه ها با توجه به فضای انتخاباتی از دیگر فعالیت های است که مورد بررسی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به این فرصت یک ماهه در دانشگاه ها بزرگ کشورمان و همچنین دانشگاه های تهران گفتمان سازی ویژه ای درا ین زمینه انتخابات داشته باشیم.
خواجه سروی اظهار داشت: آئین نامه کرسی آزاد اندیشی تکمیل شده و به استحضار مقام وزارت رسیده است. نسبت به گذشته این آئین نامه آسان تر شده است و تلاش می شود که فضای گفتگوی آزادانه در دانشگاه ها تشکیل شود.

** برنامه راهبردی دانشگاه ها ابلاغ شده است

خواجه سروی در ادامه گفت: ما منتظر هستیم که تقویم فرهنگی را در نیم سال دوم داشته باشیم که البته دانشگاههایی که تاکنون تقویم فرهنگی داشته اند بسیار موفق تر بوده اند
وی افزود: برنامه راهبردی دانشگاه ها ابلاغ شده و انتظار می رود که بر اساس آن برنامه راهبردی دانشگاهها تدوین شود.
خواجه سروی به صندوق قرضه الحسنه دانشجویی چند دانشگاه اشاره کرد و گفت: چند دانشگاه در خصوص صندوق قرضه الحسنه دانشجویی بیش قدم شده اند چنانچه هم اکنون 10 میلیون تومان به دانشگاه ها مناطق محروم و به بقیه دانشگاهها 5 میلیون تومان برای حمایت ارائه شده است.
وی اظهار داشت: انتظار می رود بین دو نیمسال تحصیلی جهت ارتقا و ضعیت فرهنگی دانشگاهها در نظر گرفته شود.

***حضور سرنوشت ساز دانشگاههیان در22 بهمن ماه

خواجه سروی در ادامه گفت: انتظار می رود که دانشگاههای هر استان به عنوان یک هویت مستقل و تحت پرچم آن دانشگاه ها حضوری سرنوشت ساز در راهپیمایی 22بهمن داشته باشند.
وی افزود: انتظار های ما از دانشگاه ها این است که دانشگاهها برای جنگ نرم توانایی خود را مشخص کنند و با این مورد مقابله داشته باشند.
وی اظهار داشت: سايت کرسی آزاد اندیشی امروز با هدف ارائه گزارش لحظه به لحظه کرسی های آزاد اندیش در دانشگاه های کشور افتتاح شده و به طور مستقیم دانشجویان و علاقمندان می توانند از اطلاعات این کرسی های آزاد اندیشی برخوردار شود./ط2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار