يك عضو اتحاديه جامع اسلامي دانشجويان گفت: جنبش دانشجويي با روحيه مطالبه گري و عدالت خواهي هنوز در برگزاري كرسي آزاد انديشي كه از مسئولان بخواهد پاسخگوي مشكلات باشند موفق نشده است

نوري عضو اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اينكه 8 سال از فرمان مقام معظم رهبري مبني بر تشكيل كرسي هاي آزاد انديشي مي گذرد، هنوز اين امر محقق نشده است.

وي افزود: يكي از مهمترين مشكلات برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي، ورود اين مبحث به بروكراسي و فضاي اداري و طراحي قانون براي آن است در حالي كه مفهوم آزاد انديشي هنوز براي مسئولان نامفهوم و گنگ است.

نوري با بيان اينکه در زمينه برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي، خود  دانشگاه فعال نبوده است، گفت: حتي با نام آزاد انديشي جلسات متعدد برگزار مي كنند اما مسائل و مشكلات خود را در آن بيان مي كنند که اين از منويات رهبري به دور است و تنها به روابط پسر و  دختر و مسائل اجتماعي سطحي مي پردازند.

وي تصريح كرد: روحيه مطالبه گري و عدالت خواهي كه جنبش دانشجويي داراست با ابزارهاي مختلفي چون صدور نامه، بيانيه، برگزاري همايش و برنامه ها از مسئولان مي خواهد كه پاسخگوي مشكلات باشند و كرسي آزاد انديشي جز اندكي در دانشگاه تهران، برگزار نشده است.

عضو جامعه اسلامي دانشجويان خاطر نشان كرد: علت محقق نشدن كرسي ها، كم كاري دانشجويان و پيگير نبودن اين دغدغه هاي رهبري است كه ابتدا بايد ماهيت آزاد انديشي تشريح شود تا ديدگاه هاي مختلف بر آن اثر منفي نگذارد.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار