مسئول بسيج دانشگاه شريف کرسي‌هاي آزاد را تنها راه مقابله با نفوذ جريان‌هاي انحرافي به دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: تبادل نظر ميان دانشجويان با سلايق گوناگون کوتاه‌ترين و مطمئن‌ترين راه براي برطرف کردن شبه‌هاي موجود و رسيدن به يک فضاي دانشگاهي ايده‌آل است.

حميدرضا جعفريان مسئول بسيج دانشگاه صنعتي شريف در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، يکي از علت‌هاي بروز فتنه در دانشگاه‌ها را عدم آگاهي و تسلط برخي دانشجويان به اوضاع کشور عنوان کرد و اظهارداشت: يک عده از دانشجويان بدون اينکه اطلاعاتي از اوضاع داخلي و خارجي کشور داشته باشند مغلوب فضاي رسانه‌اي شدند و نتوانستند مسائل روز را به خوبي تحليل کرده و خود را در جريان فتنه قرار دادند.

وي با بيان اينکه قشر بصير دانشگاهي و دانشجويي توانست فضا را به درستي تحليل کرده و راه درست را انتخاب کند، تصريح کرد: دانشجويان ارزشي دانشگاه‌ها يک سري وظايفي را در قبال تنوير افکار عمومي و شفاف‌سازي فضا دارند که نبايد نسبت به آن بي‌تفاوت باشند که البته بعضي مواقع کوتاهي‌هايي نيز صورت گرفته که انکار نمي‌کنيم.

مسئول بسيج دانشگاه شريف کرسي‌هاي آزاد را تنها راه مقابله با نفوذ جريان‌هاي انحرافي به دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: بحث و تبادل نظر ميان دانشجويان با سلايق گوناگون کوتاه‌ترين و مطمئن‌ترين راه براي برطرف کردن شبه‌هاي موجود و رسيدن به يک فضاي دانشگاهي ايده‌آل با تفکرهاي گوناگون است.

وي نقش کرسي‌هاي آزاد انديشي در رفع شبهات موجود را انکار ناپذير دانست و عنوان کرد: بايد فضاي گفت‌وگو براي سلايق مختلف در دانشگاه به وجود آيد تا اين تضارب آرا به شفاف شدن فضاي دانشگاه کمک کند.

مسئول بسيج دانشگاه شريف با تاکيد بر اينکه دانشجويان ارزشي مي‌توانند در ساختارهاي دو نفره و چند نفره فضاي گفت‌وگو را براي سلايق مختلف به وجود آورند، تصريح کرد: گفت‌وگوهاي دانشجويي در فضاي صميمانه، مستدل و عقلاني بسيار موفق‌تر و نتيجه‌ بخش‌تر مي‌شود و قرار نيست 400نفر تحت عنوان مناظره بيايند در يک سالن سوت و کف بزنند تا بتوانند با يکديگر گفتمان داشته باشند.

جعفريان با بيان اينکه اميدواريم فضاي رخوت به وجود آمده در دانشگاه‌ها با برنامه‌ريزي منطقي برطرف شود، اظهارداشت: يکي از موانعي که بر سر راه گفتمان دانشجويي در دانشگاه وجود دارد، فضاي محافظه کارانه‌اي است که از سوي مسئولان بر دانشگاه‌ها حاکم شده و اين نگاه بازدارنده با روح آرمان‌خواهي و مطالبه‌گري مستدل و منطقي منافات دارد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: واقعه 9 دي نشان داد که اگر مديران دانشگاه‌ها در مسائل به دانشجويان اعتماد کرده امور را به آنان بسپارند کارها در فضايي معقول‌تر و منطقي‌تر پيش رفته و نتيجه بهتري خواهد داد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار