کرسی آزاداندیشی با موضوع باورسازی دینی و زندگی سالم و پایدار در دانشگاه آزاد هیدج برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود جعفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هیدج در این کرسی آزاداندیشی با اشاره به عملکرد مثبت بسیج، چه در زمان جنگ و چه در زمان فعلی، افزود: ایجاد حلقه‌های صالحین، گامی مهم در راستای فعالیت‌های ارزشمند بسیج است. 

وی تصریح کرد: تشکیل این حلقه‌ها در جامعه مثمرثمر بوده و به‌ویژه مراکز آموزشی و دانشگاهی را ارتقاء می‌دهد و این حلقه‌ها فرصت مناسبی را برای دانشجویان در جهت حضور پر رنگ در جامعه قرار خواهد داد. 

جعفري با بیان اینکه ما باید زندگی ائمه را برای خود الگو قرار دهیم، یادآور شد: عمل به دستورات قرآن به عنوان تنها راهنمای بی‌بدیل زندگی، آرامش و اطمینان خاطر را برای انسان به ارمغان آورده و ضمن بهره‌مندی از زندگی سالم، رضایت خداوند را نیز به دنبال خواهد داشت. 

در بخش دیگری از این جلسه، حجت‌الاسلام بهرامی معاون حلقه‌های صالحین استان گفت: شرکت در نماز جمعه با هدف اتحاد مسلمانان و همکاری با یکدیگر از وظایف مهم افراد در جامعه به حساب می‌آید.
 
وی تصریح کرد: اسلام، دین در کنار هم بودن است و انسان‌ها با در کنار هم بودن و اتحاد با همدیگر به آرامش و اطمینان خاطر می‌رسند و این بهترین شرایط را به لحاظ روحی و معنوی برای مردم پایه‌ریزی خواهد کرد. 

بهرامي اسلام را دین فطرت دانست و اضافه کرد: با این دین می‌توان به انس و الفت رسید و تنهایی، جدایی و فاصله میان انسان‌ها خصوصاً کانون خانواده باعث جلوگیری از به‌هم پاشیدگی جدی آن شده و اسلام، اساس تشکیل خانواده را بر مبنای محبت، رأفت و آرامش می‌داند. 

معاون حلقه‌هاي صالحين استان زنجان اظهار داشت: به‌جا آوردن صله‌رحم از واجبات است و ترک آن از گناهان کبیره بوده و در این راستا حفظ شخصیت افراد از موضوعات قابل توجه است.
 
گفتنی است، این کرسی آزاداندیشی در راستای منویات مقام معظم رهبری و ایجاد فرصتی مناسب جهت آزاداندیشی و ابراز و ارائه نظرات دانشگاهیان و فرهیختگان برگزار شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کرسی ، دانشگاه ، هیدج ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار