افزایش و برگزاری 1300 کرسی آزاد اندیشی در سال 90 از جمله دستاوردهای فرهنگی آموزش عالي به شمار می آید.

غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات وفناوری درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ تصویب ساختار و تشکیلات معاونت فرهنگی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و نهادینه شدن فعالیت های فرهنگی بین موسسات غیر انتفاعی وزارت بهداشت و موسسات دولتی از جمله دستاوردهای فرهنگی در سال 90 به شمار می آید.

وی افزود: نهادینه شدن فعالیت های فرهنگی موجب به کار گیری هزینه کمتر و خروجی بیشتر در فعالیت های فرهنگی و به کار نگرفتن فعالیت های موازی در سال 90 شده است.

خواجه سروی تصریح کرد: تقویم برنامه فرهنگی و بنیانگذاری هفته فرهنگی دانشگاهی در سال 90 به همراه گسترش تشکیل کرسی های آزاد اندیشی دانشگاهی از دیگر دستاوردهای فرهنگی سال 90  در حوزه آموزش عالي به شمار می آید.

وی اظهار داشت: شرکت فعال دانشگاه ها در فضا سازی دانشگاهی، افزایش تعداد سفرهای زیارتی دانشگاهیان و تشکیل کارنامه فرهنگی دانشگاهی از فعاليت هاي ديگر معاونت فرهنگي وزارت علوم در سال 90 بود.

** ثبت 25 هزار فعالیت فرهنگی در سال90

خواجه سروی در ادامه با بیان این مطلب که فعالیت های فرهنگی در سال 90 نسبت به سال های قبل افزایش یافته بود افزود: فعالیت های دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی از جمله حضور در مناسبات های مختلفی همچون سمینارهای جنگ نرم، حمایت از بیداری اسلامی و زنده نگه داشتن بیداری اسلامی نشان دهنده روند صعودی فعالیت های فرهنگی دانشگاهیان در سال 90 به شمار می آید.

خواجه سروی تصریح کرد: در سال 90 شهادت دانشمندان عرصه علمی موجب ایجاد شور و نشاط دانشگاهیان درعرصه علم و دفاع از نظام و خود آگاهی شده چنانچه دانشجويان بارها پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه های مختلف اعلام کرده اند.

وی اظهار داشت: 25 هزار فعالیت فرهنگی فقط در دانشگاه های بزرگ دولتی در سال 90 به ثبت رسیده است.

** تقویت امور فرهنگی در خوابگاه ها از جمله برنامه های سال 91 است

خواجه سروی در ادامه درخصوص برنامه های فرهنگی وزارت علوم در سال 91 اظهار داشت: استفاده از توان علمی دانشگاهیان، گسترش تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و برگزاری دور اول جشنواره زیتون از جمله برنامه های مهم فرهنگی درسال 91 به شمار می آید.

وی افزود: کمک وافزایش روند صعودی کارهای تئوریک در تشکل ها و مجموعه های فرهنگی دانشگاهی، ایجاد نهضت قرآنی و آموزش قرآن در دانشگاه ها، توسعه سفرهای زیارتی، تقویت امور فرهنگی درخوابگاه های دانشگاهی با همکاری صندوق رفاه دانشجویان از جمله فعالیت های سال 91 در بخش فرهنگی آموزش عالي به شمار می آید./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.