رسانه هاي عمده در آمريکا به کاهش نرخ رسمي بيکاري به هفت و هفت دهم درصد به عنوان شاخصي براي بهبود اقتصاد آمريکا اشاره مي کنند، با اين حال اين يک دروغ بزرگ است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به  نقل از سايت تحليلي ايکاناميک کولپس ؛  حقيقت اين است که بيکاري در آمريکا در حال کاهش نيست چرا که در واقع ميزان نيروهاي داراي شغل که در سن کار قرار دارند درماه نوامبر کاهش نشان مي دهد. در طول رکود اخير درصد کارگران داراي شغل که در سن کار قرار دارند از حدود شصت و سه درصد به پنجاه و نه درصد کاهش يافته است و حدود سي و نه ماه است که در همين حدود باقي مانده است.

 در سپتامبر 2009 ميلادي در بحبوحه بحران اقتصادي پنجاه و هشت و هفت دهم درصد از کل نيروهاي کاري که در سن کار قرار داشتند، داراي شغل بودند. اين در حالي است که در نوامبر 2012 - يعني ماه گذشته نيز - نرخ واقعي اشتغال همين رقم بود. سه سال از آن دوران گذشته است اما آمريکا در همان شرايط قرار دارد. پس چطور مي تواند در جهان ادعا کند توانسته است نرخ بيکاري را به طور پايدار کاهش دهد. تنها اتفاقي که افتاده است اين است که مسئولان آمريکايي آمار و ارقام را دست کاري مي کنند. آنها ادعا مي کنند طي ماه گذشته صدها هزار تن از نيروهاي بيکار عملا از نيروهاي کاري که به دنبال کار مي گردند حذف شده اند و يا اصلا ديگر جزو نيروهاي کاري آمريکا به شمار نمي روند. 

به گفته دولت آمريکا، حدود 350هزار آمريکايي در ماه نوامبر از تعريف نيروي آماده به کار خارج شده اند و با توجه به اينکه آمريکا هر ماه چنين وانمود مي کند که شمار زيادي از جمعيت نيروي کار اين کشور کاسته مي شود، بنابراين به سادگي مي تواند نرخ بيکاري را پائين بکشد. اما هر کسي مي تواند به سادگي متوجه شود که دولت آمريکا در حال بازي کردن با ارقام است و حقيقت اين است که طي چهار سالي که از رياست جمهوري باراک اوباما در آمريکا مي گذرد، شمار افرادي که در سن کار قرار دارند اما شغلي ندارند نزديک به هشت و نيم ميليون نفر افزايش يافته است.
برچسب ها: بیکاری ، آمریکا ، صعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار