نایب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ 70 درصد نابسامانی‌های داخلی به ویژه در حوزه اقتصادی نشأت گرفته از بی‌تدبیری بعضی مسئولان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور افزود: ما اگر در شرایط فعلی 30 درصد مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی را برگرفته از شرایط خاص تحریم بدانیم اما 70 درصد این نابسامانی‌ها با یک مدیریت صحیح اقتصادی قابل حل و برطرف شدن است.

وی گفت: در این آشفته بازار اقتصادی دولت توان کنترل قیمت ارز را نداشته به طوریکه یک شبه قیمت آن تا چهار هزار تومان افزایش یافت که در خوش‌بینانه‌ترین شرایط ما این نابسامانی‌ها را نشانی از بی‌تدبیری در برخی حوزه‌ها می‌دانیم.

حقیقت‌پور افزود: اگر بحث تحریم‌ها روی عرضه بسیاری از کالاها نظیر مرغ تأثیرگذار بود، چگونه ممکن است باور کنیم که قیمت مرغ در مقطعی از سال به هشت هزار تومان رسید ولی در شرایط کنونی این رقم به حدود نصف تقلیل یافته در حالی که همان شرایط تحریم و حتی شرایط سخت‌تری از آن نیز در حال حاضر بر این کشور حاکم است.

وی با انتقاد از بی‌تدبیری دولت در قیمت‌گذاری نامناسب گندم و ذخیره‌سازی‌های آن گفت: میزان تولید کشورمان 11 میلیون تن است در حالی که تنها دو میلیون تن گندم داخلی خریداری و ذخیره‌سازی شده است در حالی که 9 میلیون تن مابقی به دلیل تفاوت قیمت فاحش تضمینی و داخلی یا به خوراک دام و طیور تبدیل شده و یا از مرزهای این کشور خارج شده است.

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس افزود:‌ ما در این شرایط اقتصادی و وضعیت ارزی کشور باید سه میلیارد دلار صرف واردات گندم از هند و پاکستانی کنیم که گندم گندیده خود را به ما می‌فروشند و ما نیز در یک بی‌تدبیری مجبور هستیم این گندم گندیده را خریداری و برای سه چهار ماه آینده ذخیره‌سازی کنیم.

حقیقت پورگفت: آیا چنین اقدامی بی‌تدبیری در کار نیست که بخواهند بر آن نام آثار تحریم و تهدید استکبار بگذارند چرا که عده‌ای در داخل این کشور با رانت‌خواری تلاش می‌کنند در روند اقتصادی کشور اختلال ایجاد کنند ب/.

برچسب ها: اردبیل ، نارسایی ، های ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.