يكي از شرکت های در انتظار پذیرش، شرکت خالص مازان زنجان با ظرفیت ۱۵۰هزار تن طی مراحل ورود به بازار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،یوسف مرادلو، دبیرانجمن ملی صنایع سرب و روی ایران نیز در هفتمین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه که با حضور مدیران ارشد بازار برگزار شد  گفت : سرب و روی و مواد معدنی فراوری شده در شرایط عادی قابلیت ارز آوری یک میلیون و ۵۰۰ دلاری را دارد، بنابراین با تکیه بر آن میتوان ارزآوری فراوانی برای کشور داشت.
 
با اشاره به اینکه تنها ۱۸ سال از عمر صنعت سرب وروی کشور می گذرد، گفت: قبل از تولد صنعت سرب و روی تنها با ۱۰ هزار تن مصرف تنها وارد کننده بودیم ضمن آنکه ماده معدنی را با قیمت ارزان و وضعیت بسیار سخت صادر می کردیم؛ در حالی که پس از شکل گیری این صنعت هم اکنون با ۴۲۰ هزار تن ظرفیت نصب شده و ۷۰ درصد صادرات رشد فوق العاده ای در این بخش را شاهدیم.

مرادلو افزود: در شرایط کنونی اقتصاد حرکت به سمت ارز آوری بیشتر و رهايی از وابستگی به درآمدهای نفتی کشور را به سوی توسعه و استقلال سوق می دهد.

وی افزود : شرکت زنگان و زرین معدن آسیا دو شرکتی هستند که به تازگی وارد بازار سرمایه شده و از شرکت های در انتظار پذیرش شرکت خالص مازان زنجان با ظرفیت ۱۵۰هزار تن  است که در حال طی مراحل ورود به بازار است.

مرادلو در انتها خواستار توجه به این صنعت شد و تاکید کرد: هرچند مابه التفاوت قیمت ارز و ریال موجب شده صنعت در حال حاضر سوددهی بیشتری داشته باشد اما باید به این نکته هم توجه داشت که ما در حال تحمل ریسک بالایی هستیم بنابراین از دولتمردان تقاضا داریم بیشتر به ما توجه کنند./س

برچسب ها: بورس ، روی ، سرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار