در حاليکه برخي از نمايندگان مجلس عوام انگلستان معتقدند که گرفتن اثر انگشت از دانش آموزان مقطع متوسطه در اين کشور اقدامي غير قانوني بوده و از ديگر نمايندگان درخواست کردند تا نسبت به اصلاح طرح فوق اقدام کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هم اکنون در 30 درصد مدارس متوسطه انگلستان گرفتن اثر انگشت از دانش آموزان آن تبديل به يک اجبار شده و بسياري از والدين اين دانش آموزان اين اقدام را برخلاف حقوق شهروندي در اين کشور عنوان کرده اند.

اين در حاليست که پيش از اين "کامرون" نخست وزير انگليس به همراه ديويد لاوز وزير آموزش وي از طرحي پرده برداشتند که قرار است در آن تمامي اطلاعات شخصي در خصوص دانش آموزان در اختيار مديران آن مدرسه قرار بگيرد، تا آنها بتوانند راحت تر از قبل مدرسه شان را اداره کنند.

اما برخي نمايندگان با اعتراض به اين موضوع آنرا تجاوز به حقوق شهروندان در انگلستان عنوان کرده و خواستار بررسي اين موضوع توسط ديگر نمايندگان شدند.

اين نمايندگان معتقدند که در صورت تصويب چنين طرحي در مدارس انگليس، گرفتن اثر انگشت از دانش آموزان بايد با رضايت والدين آن دانش آموز صورت بگيرد و در غير اين صورت، اقدام فوق نقض قانون شهروندي محسوب مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار