شکست جان بینر در به تصویب رساندن لایحه پیشنهادی اش برای حل بحران کسری بودجه در کنگره آمریکا گمانه زنی هایی را درباره پیامدهای این ناکامی بر آینده سیاسی وی از جمله احتمال برکناری اش از ریاست مجلس نمایندگان در پی داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛  جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه با اطمینان پیش بینی می کرد ، می تواند طرحی را برای جلوگیری از سقوط از پرتگاه مالی پایان سال به تصویب برساند. روز بعد مجبور شد رای گیری را به علت نبود حمایت کافی لغو کند. موضع غیرمترقبه هم حزبی های بینر مهمترین محک مهم برای نقش رهبری وی از دو سال قبل بود که کنترل اکثریت جدید جمهوری خواه را در مجلس نمایندگان بدست گرفت و توانایی وی را برای رهبری جمهوری خواهان به زیر سوال برد.بینر گفت نگران ریاستش بر مجلس نمایندگان نیست اما اعتبار وی به عنوان رهبر حزب ممکن است به طور جدی به خطر بیفتد.

بینر که نتوانسته بود در گفتگوهای رو در رو با اوباما در مورد یک طرح دو حزبی وسیعتر به منظور کاهش کسربودجه به توافق برسد، امیدوار بود طرحی را به تصویب برساند که طبق آن تخفیف مالیاتی بیش از نود و نه درصد آمریکایی ها تمدید می شد اما مالیات بر درآمدهای بالاتر از یک میلیون دلار در سال افزایش می یافت. اما ناکامی بینر در کسب دویست و هفده رای برای تصویب طرحش وی را مجبور کرد تسلیم شود و حل این بحران را به رئیس جمهور و مجلس سنای تحت کنترل دموکراتها واگذار کند.

بینر روز شنبه قول داد به تلاش با همکارانش در کنگره و کاخ سفید در مورد طرحی برای حمایت از خانواده ها و مراکز تجاری کوچک ادامه دهد اما در نطق هفتگی اش در حزب جمهوری خواه با تاکید بر مخالفت جمهوری خواهان با افزایش مالیات ها خواستار امتیازات بیشتر از سوی کاخ سفید شد.

بینر سعی داشت هم حزبی هایش را متقاعد سازد که حزب جمهوری خواه باید در اقدامی بی سابقه لایحه ای را در حمایت از اکثریت وسیع آمریکاییان در برابر افزایش های مالیاتی وسیع به تصویب برساند. چنانچه کنگره اقدامی به عمل نیاورد، این افزایش مالیاتی از ماه آینده با منقضی شدن قانون تخفیف مالیاتی دوره جرج بوش اعمال می شود.


شکست طرح پیشنهادی بینر در روز پنج شنبه یک ضربه سنگین قلمداد شد. اما با وجود مواضع مخالف برخی اعضای حزبش، روز جمعه نشانه ای دال بر خطر فوری برکناری وی از ریاست مجلس نمایندگان بروز نکرد.بینر در عین حال گفت که نتوانست بر این برداشت غلبه کند که حمایت از آن لایحه به منزله رای دادن به افزایش مالیاتها است، به ویژه افزایشی که با هیچ کاهش هزینه یا تغییرات در برنامه های عمومی دیگر مرتبط نبود.

برچسب ها: مجلس ، نماینده ، کسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار