مدير شرکت مديريت سرمايه ام اف اس با اشاره به نقش كليدي ايران در بازار نفت اعلام کرد نگراني اصلي اش، مناقشه هسته اي ايران و احتمال مختل شدن بازارهاي نفت است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، جيمز سوانسون که مديريت صندوق درآمدهاي متنوع ام اف اس را با 885 ميليون دلار دارايي برعهده دارد، روز دوشنبه در کنفرانسي تلفني اعلام کرد: مسئله اصلي که من را شب ها بيدار نگه مي دارد، ايران است.

وي افزود: ارتباط مستقيمي بين افزايش ناگهاني قيمت انرژي و رکود اقتصادي وجود دارد.

دومين کابوس سوانسون، بحران مالي آمريکا يا عدم اقدام کنگره در خصوص طرحي براي کاهش کسري بودجه و اصلاح قوانين مالياتي اين کشور است که به علت اختلافات شديد دموکرات ها و جمهوريخواهان در دو سال گذشته به بن بست خورده است.


سوانسون گفت: فکر نمي کنم آنها (کنگره) بخواهند مسئول به وجود آوردن يک بحران ديگر باشند که در صورتيکه اقدامي نکنند، به طور حتم اين اتفاق خواهد افتاد.

پس از انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر در آمريکا، يک رشته مسائل مالي از جمله انقضاي مهلت معافيت هاي موقت مالياتي و کاهش کسري بودجه عظيم اين کشور در کنگره مطرح خواهد شد.

تصميم ها در خصوص اين مسائل و ديگر موضوعات در زماني گرفته خواهد شد که آمريکا که تلاش مي کند از بحران مالي و رکود اقتصادي خارج شود، براي سه سال متوالي با کسري بودجه بيش از يک تريليون دلاري مواجه شده است و پيش بيني مي رود اين کسري بودجه براي چهارمين سال متوالي ادامه داشته باشد.

از سوي ديگر، ادامه بحران هاي مالي در اروپا بر بهبود کند اوضاع اقتصادي آمريکا سايه افکنده است.

با اينحال، سوانسون مي گويد اروپا درگير رکودي سطحي است که به شدت بحران سال 2008 نيست و اين رکود احتمالا براي دو تا سه، سه ماهه ديگر ادامه خواهد داشت.

به گفته سوانسون، بزرگ ترين مسئله به غير از مشکل بدهي که جلوي رشد اقتصادي اروپا را مي گيرد، هزينه بالا و ناکارآمدي نيروي کار است.

24 ميليون و 500 هزار نفر در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا بيکار هستند.
برچسب ها: آمریکا ، ایران ، شرکت ، مدیریت ، سرمایه ، mfs
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار