"ايشك آلاتون" از اعضاي بالارده شركت "آلاركو" در مصاحبه با نشريه "ساندي زمان" از اقدامات حزب عدالت و توسعه انتقاد است و اظهار داشته كه اين حزب در اثر "اعتماد به نفس كاذب" ضربه خورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، وي معتقد است كه دولت اردوغان "بر فراز ابرها" به سر مي برد. اين چهره اقتصادي معروف ترك، علت عمده اصلي اين مسئله را فقدان انسجام اپوزيسيون تركيه مي داند و اينكه حزب عدالت و توسعه در عرصه سياست داخلي آن كشور خود را بي رقيب تصور كرده است.

وي همچنين كسب راي 49.5 درصديآن حزب در انتخابات عمومي تركيه را نيز يكي از علل افزايش اعتماد به نفس كاذب اردوغان و حزبش مي داند. 

"آلاتون" سياست دولت اردوغان در حل مسئله كردها را شكست خورده مي داند و آن را نيز يكي از نتايج غرور كاذب جريان عدالت و توسعه معرفي كرده است.

اين فعال اقتصادي 85 ساله روزگاري خود يكي از اعضاي حزب "سوسيال دموكرات" سوئد نيز بوده است اذعان مي كند كه جريانات چپ در تركيه توان قدرت گيري و جلب نظر عمومي اكثريت مردم را ندارند زيرا نتوانسته اند خود را با شرايط امروز تركيه وفق دهند و هنوز در توهمات گذشته خود بسر مي برد.

آلاتون اين عامل و كودتاهاي پياپي نظاميان تركيه را موانع اصلي پيشرفت تركيه در طول سالهاي گذشته قلمداد كرده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار