صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی اعلام کرد نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و ده تن از وزرای امور خارجه عربی بیست و نه دسامبر به کرانه باختری رود اردن سفر می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ عریقات گفت :‌‌ نبیل العربی و هشت تا ده تن از وزرای امور خارجه بیست و نه دسامبر مهمان ما خواهند بود.

 عریقات اعلام کرد منتظر پرداخت نخستین بخش از کمک صد میلیون دلاری است که اتحادیه عرب وعده داده بود. اتحادیه عرب پیش از این اعلام کرده بود چنانچه اسرائیل، فلسطین را به علت کسب جایگاه کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل متحد تحریم مالی کند،‌ صد میلیون دلار کمک مالی در اختیار تشکیلات خودگردان قرار می دهد.

عریقات گفت :  چهارشنبه ما نامه ای از نبیل العربی مبنی بر تائید تعهدات آنها دریافت کردیم. اجرای تعهد آنها سبب می شود دولت فلسطین صد میلیون دلار وام دریافت کند و به کمک آن در روزهای آینده حقوق کارمندان را پرداخت کنیم.

کارکنان تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری رود اردن روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خود اعتصاب کردند.دولت اسرائیل در اوایل ماه در اعتراض به اقدام فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد درآمدهای مالیاتی ماه دسامبر را که باید به تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخت کند، مسدود می کند.
برچسب ها: العربی ، عریقات ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار