مدیر كل راه و شهرسازی استان مركزی گفت: 40 طرح در حوزه های ساخت و توسعه راه ها، راهداری، معماری و شهرسازی در این استان آماده بهره برداری است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،غلامرضا خرمی در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری افزود: یكهزار و 30 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

وی اضافه كرد: تقاطع غیر همسطح میدان بسیج اراك، محور كنارگذر شمالی، روشنایی محور اراك راهجرد، راه روستایی، روكش آسفالت محورهای اصلی و فرعی از جمله این طرح ها است.

وی ادامه داد: 12ساختمان و تاسیسات دولتی و 25 پروژه معماری و شهرسازی از دیگر طرح ها ی آماده بهره برداری است .

مدیر كل راه و شهرسازی استان مركزی بیان كرد: 11 هزار و 200 واحد مسكن مهر با سرمایه ای بیش از چهار هزار و 480 میلیارد ریال نیز تا پایان آبان سال جاری به بهره برداری می رسد.

خرمی گفت: این واحدها با حضور مقامات عالی رتبه كشوری به متقاضیان در شهرهای اراك، ساوه، خمین، محلات و دلیجان واگذار خواهد شد.

وی اجرای طرح مسكن مهر در كشور برگ زرینی بر كارنامه افتخارات دولت نهم و دهم دانست و در خصوص عملیات راهداری زمستانی در استان مركزی نیز عنوان كرد: 30 باب راهدار خانه ثابت و سیار، 64 خودوروی مجهز به دستگاه جی پی اس، 14 تردد شمار، 350 ماشین راهداری و ایستگاه هواشناسی از جمله امكانات راهداری در سطح استان است.

وی، با یادآوری كاهش هفت درصدی تلفات جاده ای در راه های استان مركزی اضافه كرد: با همكاری كارشناسان پلیس راه و راه وشهرسازی 117نقطه حادثه خیزسال گذشته شناسایی شد كه تاكنون 32 نقطه با بهره گیری از امكانات راهداری ایمن سازی شده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.