معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و قائم مقام ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی کشور گفت:استان آذربایجان شرقی در کشور اولین استانی است که توانسته است واحدهای تولیدی را برای استفاده از تسهیلات به بانکهای عامل معرفی نماید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، صالحی نیا امروز در ششمین جلسه ستاد تسهیل در تبریز با بیان اینکه در مرحله اول مصوب شده است بانکهای عامل مبلغ 58 میلیارد تومان در قالب ستاد تسهیل از محل صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی تسهیلات ارایه نمایند، گفت: در مرحله دوم نیز 274 میلیارد تومان مصوب گردیده که به بانکهای عامل اعلام شده است.

وی اضافه نمود: کل میزان دریافت تسهیلات معرفی شده به بانکهای عامل 330 میلیارد تومان است و انتظار است بانکهای عامل پشتیبانی های لازم را جهت اعطای این تسهیلات انجام دهند.

وی ادامه داد: تامین مواد اولیه، مشکلات مربوط به نقدینگی، تقسیط بدهی، معوقات بانکی، مشکلات مربوط به بدهی های مالیاتی، مسائل مربوط به بیمه تامین اجتماعی، محیط زیست و شرکت شهرکهای صنعتی از عمده مشکلاتی است که واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل استان اذربایجان شرقی مطرح می کنند.

صالحی نیا افزود: در ششمین جلسه ستاد تسهیل استان اذربایجان شرقی 74 مصوبه به تصویب رسید که مهم ترین آنها بررسی مشکلات مربوط به شرکت آهنگری تراکتور سازی تبریز، شرکت آنا ماکارون، شرکت آی سودا و صنایع شیمیایی و دارویی تبریز بود.

وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی به لحاظ پتانسیلی که دارد نیازمند حمایت بیشتر می باشد و از بانکهای عامل نیز می خواهیم در رابطه با اعطای تسهیلات به واحدها نهایت همکاری با با ستاد تسهیل داشته باشند.

همچنین درادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان شرقی عنوان کرد: در نه ماهه سال 91 این ستاد در استان 482 مصوبه داشته است که از این تعداد 251 مصوبه (52 درصد) اجرایی شده و 231 مصوبه ( 48 درصد ) نیز در حال بررسی می باشد.

محمد جعفر عظمایی در ادامه افزود : دبیر خانه ستاد تسهیل استان در جهت اجرای حداکثری مصوبات فوق الذکر با ارگانها و بانکها و واحدهای تولیدی جلسات متعددی برگزار کرده و سعی در بستر سازی مناسب برای اجرای مصوبات دارد.

وی افزود: در نه ماهه سال جاری بیش از 1340 مورد نامه نگاری توسط دبیرخانه ستاد تسهیل صورت گرفته و بیش از 90 جلسه نیز توسط استانداری و کارگروه کارشناسی ستاد تسهیل در استان تشکیل یافته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.