کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از طرح یک سناتور دموکرات برای ممنوعیت فروش، حمل، ساخت و واردات حدود صد مدل اسلحه جنگی حمایت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛به نقل از خبرگزاری فرانسه ،کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از طرح یک سناتور دموکرات برای ممنوعیت فروش، حمل، ساخت و واردات حدود صد مدل اسلحه جنگی حمایت خواهد کرد.

این خبر چند روز بعد از تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون در ایالت کنتیکت در شمال شرق آمریکا با بیست و هفت کشته از جمله بیست کودک اعلام شد.

جی کارنی سخنگوی کاخ ریاست جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات رئیس جمهور در زمینه کنترل سلاح اعلام کرد اوباما « فعالانه از تصمیم سناتور فین استین برای مطرح کردن قانونی درباره ممنوعیت سلاحهای جنگی حمایت خواهد کرد.»

این قانون فدرال سال هزار و نهصد و نود و چهار در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا تصویب شد و مهلت اجرای آن سال دو هزار و چهار به پایان رسید.

بر اساس این طرح تولید و فروش سلاح های جنگی ممنوع بود اما کنگره هرگز در متن آن بازنگری نکرده بود.

جی کارنی خاطر نشان کرد اوباما همچنین از هر ابتکاری برای ممنوع کردن خشاب های با ظرفیت بالا شامل دهها گلوله و امکان فروش بدون مجوز آنها حمایت خواهد کرد.

بر اساس طرح پیشنهادی تفنگ و تپانچه های نیمه خودکار و خشاب های با ظرفیت بیش از ده گلوله در فهرست سلاح های ممنوع قرار می گیرد.

این طرح سوم ژانویه در نشست آتی کنگره ارائه خواهد شد.

 تصویب این طرح در همین حال به حمایت شماری از نمایندگان نزدیک به لابی قدرتمند اسلحه موسوم به ان ار ای NRA در کنگره و به ویژه رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان بستگی خواهد داشت.
برچسب ها: کاخ سفید ، اوباما ، اسلحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار