وزير نيرو گفت: با موافقت دولت و به منظور افزايش راندمان نيروگاه ها، انرژي و حرارتي كه از نيروگاه ها هدر مي رود به صورت رايگان در اختيار بخش خصوصي قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مجيد نامجو وزير نيرو در چهارمين كنفرانس نيروگاه هاي حرارتي گفت :صنعت برق كشور اكنون در اوج شكوفايي خود قرار دارد كه براي تداوم آن با دستيابي به يك هدف اهداف بالاتري براي خود هدفگذاري كنيم .

وي افزود :صنعت برق در نظر دارد با توجه به اهميت انرژي آحاد مردم جامعه را درگير موضوع انرژي كند .

نامجو با اشاره راندمان نيروگاه ها در كشور افزود: راندمان كنوني نيروگاه ها زير 40 درصد است كه بايد تلاش كنيم اين رقم منطقي تر شده و افزايش يابد .

وي ادامه داد :رییس جمهور، در مراسم افتتاح نیروگاه شهدای پاکدشت، این اختیار را به بخش برق دادند كه انرژي حرارتي كه هدر ميرود به رايگان در اختيار بخش خصوصي قرار داده و وزارت نیرو از حضور سرمایه گذاران در اين بخش استقبال می کند.

وزير نيرو اظهار داشت:
تلفات شبکه برق از 23 درصد به 14 درصد كاهش يافته است.

وی تصريح كرد: وزارت نيرو  برای راه اندازی سریعتر بازار برق، تکمیل هوشمندسازی شبکه ها و فراگیر کردن انرژی های تجدیدپذیر تلاش مي كند و در اولويت كاري خود قرار داده است .

وزیر نیرو در ادامه گفت: دولت به عنوان حاکمیت بايد از تصدي گري خارج شود و تمام  نیروگاه ها و شرکت های توزیع را به بخش خصوصي واگذار كند .

وي در رابطه با نقش دانشگاه در صنعت برق گفت: دانشگاهیان باید جدیدترین دانش ها را فرا گیرند و به کشور وارد كرده و براي بومي سازي آن تلاش كنند.

نامجوخاطرنشان كرد: كشور در شرايط حساسي قرار دارد و مردم و دولت بايد دست به دست هم دهند تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار