خط مقدم جنگ هاي نرم امروز صنعت برق است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مرکز قزوين معاون سياسي امنيتي استانداري استان قزوين در همايش توجيهي پدافند غير عامل ويژه شرکت هاي توزيع نيروي برق استان که صبح امروز در سالن جلسات اداره برققزوين برگزار شد گفت : خط مقدم جنگ نرم امروز صنعت برق است .

ابوالفضل طاهر خاني افزود: پدافند غير عامل موضوعيست که امروز در کل دنيا حائز اهميت قرار گرفته و نياز به ضرورت تشکيل اين امر در کشور شوروي در سال 1960 ، در امريکا در سال 1963 و در کانادا در سال 1954 احساس شده است و حالا جوانان ايران در اين مرز و بوم نياز به وجود آوردن پدافند غير عامل شده است .

وي اظهار کرد : دشمنان ايران اسلامي با تحميل جنگ 8 ساله و دفاع مردم و سرافکندگي در ان ، امروز به نبرد نرم روي اورده که در اين نبرد نرم ، خواهان به وجود آوردن نارضايتي مردم است که مقابله با برنامه ها و نقشه هاي دشمن در اولويت کار پدافند غير عامل است.

معاون سياسي امنيتي استانداري ابراز کرد : هفته پدافند غير عامل ، امسال براي اولين بارو با تائيد مقام معظم رهبري پيگيري شده ، که وظيفه شوراي پدافند غير عامل ، رسيدگي به نارضايتي مردم است.

در ابتداي اين مراسم ، مدير عامل شرکت توزيع برق استان قزوين در اين همايش در خصوص صنعتي بودن استان قزوين گفت : استان قزوين يک درصد از مساحت کل کشور را تشکيل مي دهد ولي در بخش صنعت5درصد توليدات صنعتي کشور را تامين مي کند .

جبارزاده افزود : برق فقط براي روستاهاي بالاي 20 هزار نفر جمعيت يا 10 هزار نفر جمعيت نسيت بلکه اداره برق استان قزوين به روستاهايي با جمعيت 5 هزار نفر هستند هم برق داده و اين نشان از پا به کار بودن نيروهاي برق استان است.

وي اظهار کرد : قزوين مرکز تبادل انرژي با داشتن خطوط انتقال نيروهاي برق به استان هاي همجوار و داشتن نيروگاه برق با توليد 2040 مگابايت توليد برق بادي است .

مدير عامل شرکت توزيع برق استان قزوين اظهار کرد : استان قزوين همچنين ايستگاه تقويت فشار خطوط نفت و گاز است که در اين راستا به کشورهاي روسيه و ترکيه انتقال را دارد و در بخش صنعت حدود 50 درصد و در بخش کشاورزي 22 درصد از توليدات برق خود را استفاده مي کند .

جبارزاده تصريح کرد : با توجه به قابليت هاي موجود در استان قزوين ، نياز به ظرفيت سازي در استان به وفور ديده مي شود که براي توليدات بيشتر و اجراي پدافند غيرعامل در کشور ، نياز به توجه بيشتر به نيروهاي موجود در کشور استودر اين بين اگر خطوط انتقال نيروي استان آسيب ببيند با قطع برق در استان هاي زنجان ، البرز، تهران و توابع آن مواجه مي شويمو اين امر توجه ويژه مسئولين کشوري را مي طلبد.

وي از اهم اهداف برگزاري اين مراسم را ، بالا بردن صنعت دانش کارکنان به منظور برخورد با اقدامات خصمانه دشمنان در نبرد نرم و لزوم بکارگيري توان علمي بين آگاهان علم و صنعت برق دانست و افزود : ايجاد چالش ها توسط دشمنان نياز به آگاهي کارکنان و ايستادگي در برابر تهاجمات دشمنان است.

وي همچنين از احداث 100 مگابايت انرژي به زودي در دست تاسيس خبر داد

.هرساله 8 آبان ماه روز پدافند غير عامل در تقويم ملي ثبت شده است و از امسال از 6 تا 11 آبان ماه هفته پدافند غير عامل نامگذاري شده است ./س

برچسب ها: جنگ نرم ، برق ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.