مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت:با تکمیل زیرساخت در شهرک تخصصی فرش ایران در بجنورد برای شش هزار نفر در این استان ایجاد اشتغال می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدرضا باقری در نشست میز فرش دستبافت استان اظهار داشت:با تخصیص 2 میلیارد ریال اعتبار ویژه سفر رهبری برای شهرک تخصصی فرش ایران در بجنورد فاز اول این طرح در سال 92 تکمیل و مرحله واگذاری زمین به متقاضیان در دستور کار قرار می گیرد.

وی اضافه کرد:در شهرک تخصصی فرش تمام زیرساخت های مورد نیاز برای فرشبافان و زنجیره ارزشی فرش دسبافت استان نیز در این شهرک تامین می شود.

وی هدف از اجرای این طرح ها را ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای صنعت فرش استان خراسان شمالی بیان کرد و افزود:شرکت شهرکهای صنعتی برای حمایت از صنعت فرش استان طرح خوشه صنعتی فرش را با موافقت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در برنامه کاری قرار داده و تاکنون دو میلیارد ریال برای اجرای این طرح اعتبار هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره به اینکه از محل سفر رهبری نیز 5/2 میلیارد ریال اعتبار برای خوشه صنعتی فرش استان اختصاص داده شد،تصریح کرد:در این خوشه کار بازار یابی،شناسایی بازار داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون در راستای اجرای این طرح ،ذینفان این صنعت در دو نمایشگاه قزوین و قطر شرکت کردند.

باقری ادامه داد:با همکاری دست اندرکاران صنعت فرش استان وشرکت شهرکهای صنعتی در سه سال آینده در 18 نمایشگاه داخلی و خارجی برای معرفی فرش شرکت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد:با برنامه ريزي های انجام شده،حداقل صادرات 50 میلیونی فرش دستبافت استان به خارج از کشور با اجرای طرح خوشه صنعتی و زنجیره ارزش افزوده در بخش صنعت فرش استان محقق شود.

وی بابیان اینکه برای شناساندن فرش استان به خارج از کشور نیز جشنواره طراحی فرش دستباف با شرکت طراحان مطرح کشوری در بجنورد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره حداقل پنج طرح اختصاصی فرش استان انتخاب و به ثبت بین المللی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گفت: زمینه سازی برای ایجاد نمایشگاه مجازی فرش دستبافت خراسان شمالی و ايجاد كارگاه متمركز بافت فرش در شهرک تخصصی فرش و آموزش نیروی انسانی در این صنعت از دیگر برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی برای رونق فرش استان در قالب خوشه صنعتی فرش است./س

برچسب ها: اشتغال ، شهرک ، تخصصی فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.