عضو سابق شوراي مركزي جامعه اسلامي دانشجويان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در يك مسير به پويايي و رشد علمي و ارزش‌هاي ديني در جامعه منتهي مي‌شود.

جلال عباسيان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکيد امام خميني (ره) مبني بر وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران برخاسته از اعتقادات ديني است که نهادينه شدن آن در زندگي روزمره مردم نتايج مفيد و مثبتي را به همراه خواهد داشت.

وي ادامه داد:  تلفيق مسائل علمي و تجربي با اصول و ارزش‌ها زمينه وحدت بيشتر حوزه  با دانشگاه را فراهم مي‌كند.

عباسيان با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان اسلام عليه کشورمان، تصریح کرد: جدایی حوزه از دانشگاه و یا به عبارت دیگر جدایی دین از سیاست یکی از مهم ترین راهبردهای قديمي دشمن برای دست یابی به اهداف شوم خود بوده که از راه‌های مختلف درصدد ترویج این تفکر در جوامع اسلامی است.

وي در ادامه بيان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در يك مسير به پويايي و رشد علمي و ارزش‌هاي ديني در جامعه منتهي مي‌شود.
 
 عباسيان در ادامه به رابطه حوزه و دانشگاه در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت:  تعاملی که بین حوزه و دانشگاه در دوران پهلوی حاکم بود، رابطه‌ مکمل و سازنده‌ای نبوده است.

عضو سابق شوراي مرکزي جامعه اسلامي دانشجويان خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین تاثیراتی که انقلاب اسلامی ایران بر جوامع اسلامی جهان گذاشته است، اسلامی کردن ارکان و ساختارهای علمی و دانشگاهی این کشورهاست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، علمی ، وحدت ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار