دبير حوزه و دانشگاه دفتر تحکيم وحدت با بيان اينکه برخي اساتيد دانشگاه فضاي غرب‌گرايي را ترويج مي‌دهند، گفت: براي اصلاح اين امر بايد اساتيدي که دغدعه اين را دارند وارد کار شده و براي اصلاح هزينه کنند تا اين روند درست شود و فضاي تضارب‌آرا در محفل‌هاي دانشگاهي محقق شود.

زهره سادات شکري در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط بحث کرسي‌هاي آزاد انديشي با شروع سال تحصيلي جديد دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه گفت: يکي از موارد مهم در بحث کرسي‌هاي آزادانديشي بحث‌هاي وحدت حوزه و دانشگاه است که اين امر يکي از اصلي‌ترين اصولي است که براي پيگيري مطالبه رهبري بايد محقق شود.

وي به منابع قوي و فني حوزه به عنوان منابع مرجع براي بحث نظريه‌پردازي اشاره کرد و افزود: با توجه به فضاي غرب‌گرايي که حوزه علوم انساني با آن درگير است، مي‌توان از منابع غني حوزوي به عنوان منابع خوبي براي بومي سازي علوم اسلامي استفاده  کرد.

دبير حوزه و دانشگاه دفتر تحکيم وحدت با بيان اينکه متاسفانه برخي اساتيد فضاي غرب‌گرايي را ترويج مي‌دهند، تصريح کرد: براي اصلاح اين امر بايد اساتيدي که دغدعه اين را دارند وارد کار شده و براي اصلاح هزينه کنند تا اين روند درست شود و فضاي تضارب‌آرا در محفل‌هاي دانشگاهي محقق شود.

شکري با اشاره به تدوين منشور از سوي اساتيد براي پيگيري فضاي آزاد انديشي گفت: فضاي کرسي آزاد انديشي بايد در فضاي عقلي منطقي و بدون درگير شدن در فضاي احساس و شور سياسي باشد و بهتر است ابتدا کرسي‌هاي آزاد انديشي در مباحث علمي، اعتقادي شروع به کار کرده و در نهايت در نقطه مطلوب آن به مباحث سياسي بپردازد تا بتوان شاهد محقق شدن شعور سياسي و ارتقاي آن در دانشگاه‌ها بود.

اين فعال دانشجويي اظهار داشت: نيروهاي مذهبي بايد کار را از خودشان شروع کنند و به ايجاد فضاي تضارب‌آرا دست بزنند و با رعايت بايسته و شايسته‌هاي اين امر در ابتدا با بالا بردن سعه‌صدر بتوانند آسيب‌هاي کرسي‌هاي آزاد انديشي را کاهش داده و به تجربه موفقي در اين امر برسند.

عضو شوراي مرزي دفتر تحکيم وحدت استفاده ابزاري از کرسي‌هاي آزاد انديشي را موجب آسيب‌ديدن فضاي سياسي دانشگاه دانست و افزود: مقام معظم رهبري نيز در مطالبات خويش بر پرداختن به مباحث علمي و نظري تاکيد داشتند و بايد در محفل‌هاي دانشگاهي نيز  بر اين امر تاکيد کرد تا بتوان به هدف اصلي کرسي‌هاي آزاد انديشي و فضاي تضارب دست يافت.

انتهاي پيام /
برچسب ها: شکری ، تحکیم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار