عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در گذشته با توجه به ویژگی های گردشگری عنوان خدمت به آن داده شده بود؛ اما در حال حاضر با توجه به درآمدزایی که دارد به عنوان یک صنعت از آن نام برده می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصی ‌رضوي، محمود هوشمند در ارتباط با سومين كنفرانس‌ بين‌المللي گردشگري سلامت کشورهای اسلامی اظهار كرد: به طور کلی در گذشته با توجه به ویژگی های گردشگری عنوان خدمت به آن داده شده بود؛ اما در حال حاضر با توجه به درآمدزایی که دارد به عنوان یک صنعت از آن نام برده می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد افزود: گردشگری یکی از فعالیت های پردرآمد در دنیا است که دارای بخش های مختلف مانند فرهنگی، تفریحی، زیارتی و سلامت است.

هوشمند خاطرنشان کرد: ایران از نظر جاذبه های گردشگری یکی از 10 کشور برتر دنیا است و برای جذب گردشگران سلامت باید به همراهان بیماران امکانات تفریحی کشور علاوه بر خدمات درمانی معرفی شود تا بتوانیم آنها را جذب کنیم.

وی با اشاره به درآمدزایی صنعت گردشگری گفت: با ورود گردشگران به کشور تعدادی شغل های مستقیم و تعدادی نیز شغل های غیرمستقیم به وجود می آید که توجه به این موضوع در آینده کسب و کار کشور موثر است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ایران نسبت به کشورهای اطراف از امکانات بیشتری برخوردار است و دسترسی آسان کشورهای همسایه از نظر مسافت به ایران و همچنین وجود مراکز درمانی مجهز می تواند سبب ایجاد انگیزه در این کشورها برای استفاده از خدمات درمانی کشور شود.

هوشمند در ارتباط با جذب گردشگران سلامت اذعان کرد: برای جذب گردشگران موضوع رقابت پیش می آید که باید برای امکانات خوب پزشکی، اقامتی و رفاهی به صورت همزمان در کشور برنامه ریزی انجام شود تا گردشگران به سمت ایران جذب شوند/س 

برچسب ها: درآمدزایی ، گردشگری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.