واحد هاي پتروشيمي 30درصد توليدات خود را در بورس عرضه مي کنند که اين امر موجب عدم تعادل در بازار مي شود.

 پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگوبا خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت : امروز واحدهای پتروشیمی تنها حدود 30 درصد از تولیدات خود را در بورس کالا عرضه می کنند و این رفتار موجب عدم تعادل در بازار و افزایش قیمت شده است .

چنانچه در قالب تصویب قوانین می توان راهکارهایی برای الزام آنها به عرضه 100 درصدی در بورس تعریف کرد، کمیسیون آمادگی پیگیری برای تصویب این قوانین را دارد.

 پور ابراهیمی ادامه داد: برای رفع ابهامات آیین نامه اجرایی ماده 33 قانون بهره وری کشاورزی و رونق معاملات بورس کشاورزی، پیگیریهای لازم را از طریق وزارت جهاد کشاورزی به عمل آورد و یا با سایر وزارتخانه های مرتبط جلساتی را برای ارتقاء نقش و جایگاه بورس کالا در بازار سرمایه و کالایی کشور به منظور عملکرد هرچه بهتر داشته باشد.

وی گفت: بورس کالا امروز دارای مشکلات و  محدودیت هایی در حوزه فعالیتهای کاری خود می باشد که بخشی از آن به عدم وجود قوانین و مقررات لازم جهت رسیدن به اهداف مربوط می شود و لذا قرار شد پیشنهادات لازم برای تدوین قوانینی که می تواند این مشکلات و محدودیت های بورس کالا را برای عملکرد هرچه بهتر برطرف نماید در دستور کار کمیسیون قرار گیرد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار