عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آزمایشات هسته‌ای ایالات متحده آمریکا به منزله نقض معاهدات بین‌المللی بوده و باید کشورهای عضو سازمان ملل و جنبش عدم تعهد نسبت به آن واکنش نشان دهند.

ابراهيم آقا‌محمدی نماینده مردم خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به آزمایشات هسته‌ای ایالات متحده آمریکا که اخیرا انجام شد، اشاره کرد و گفت: این اقدام آمریکا به منزله نقض حقوق بشر و معاهدات بین‌المللی است.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده آمریکا در حالی دم از حقوق بشر و معاهدات بین‌المللی می‌زند که خود هرگز به آن پای‌بند نبوده بلکه این قوانین را منهای خود می‌خواهد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنين تصریح کرد: کشورهای عضو سازمان ملل متحد باید نسبت به این اقدام اعتراض کرده و خواستار توجه جامعه جهانی به نقض حقوق بشر از سوی آمریکا باشند.

 نماینده خرم‌آباد همچنین افزود: هر چند آمریکا به دلیل داشتن قدرت و وابستگی برخی کشورها به آن توجهی نخواهد کرد ولی باید کشورهای مختلف با اعتراض خود نشان دهند که قوانین جهانی برای همه است.

آقا‌محمدی در پايان به ضرورت عکس‌العمل جنبش غیرمتعهدها به اين اقدام اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که دو سوم جامعه جهانی را شامل می‌شوند از موقعیت مناسبی برای مخالفت با این موضوع هستند که باید اعتراض خود را نشان دهند.

گفتني است؛ پنج شنبه گذشته ازمايش هسته‌اي در نوادا انچام داد که بيست و هفتمين ازمايش هسته‌اي آمريکا بود.

 انتهاي‌پيام/ س2
برچسب ها: آمریکا ، نقض ، معاهدات ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار