عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: غربي‌ها اخبار تحولات منطقه را به صورت گزينشي منعکس مي‌کنند اما صدا‌ و سيماي ايران اين اخبار را عينا و بدون کم و کاست منعکس کرده و اين امر به مزاج آنها خوش نمي‌آيد به همين دليل تلاش دارند تا با تحريم سازمان صدا وسيما مسير اطلاع‌رساني شفاف و صادقانه را سد كنند.

محمد حسن آصفري نماينده‌ مردم اراک و کميجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحريم سازمان صدا و سيما از سوي آمريكا گفت: صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نفوذ قابل توجهي در منطقه پيدا کرده، بويژه شبکه‌هايي مثل پرس تي وي و العالم که در بحث بيداري اسلامي و ديگر تحولات منطقه، اخبار و نقطه نظرات مردم را مستقيما به گوش مخاطبان در سراسر دنيا رسانده و جلوي سانسور خبري را گرفتند و همين مسئله زمينه‌ساز اقدامات اينگونه غرب شده است.

وي در ادامه افزود: رسانه‌هاي غربي‌ اخبار تحولات منطقه را به صورت گزينشي و مطابق اهداف خود منعکس مي‌كنند اما صدا و سيماي جمهوري اسلامي اخبار را عينا، صادقانه و با شفافيت منعکس کرد و لذا اين نقش‌آفريني رسانه‌اي در تحولات منطقه براي غربي‌ها ناخوشايند بوده و تصور مي‌کنند که مي‌توانند ملت ايران را با تحريم، تضعيف و وادار به سازش کنند.

نماينده مردم اراك همچنين تصريح کرد: از آنجايي که ملت‌هاي آزاده دنيا صدا و سيماي ايران را رصد کرده و بر اوضاع داخلي ايران واقفند و متوجه بي‌تأثير بودن تحريم‌ها مي شوند، طبيعتا اين امر به مزاج غربي‌ها خوش نيامده و به دنبال تحريم صدا و سيما هستند.

آصفري ادامه داد: امروز خبرهايي دال بر اختلاف  بين سنا و دولت آمريکا برسر مسئله‌ تحريم‌هاي ايران منتشر شده که نشان دهنده‌ي عدم حصول نتيجه‌ي مطلوب در اين جريان است و مطمئنا در تحريم صدا و سيما هم موفقيتي نصيبشان نخواهد شد.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي در پايان خاطرنشان کرد: غربي‌ها که شعار آزادي‌شان گوش فلک را کر کرده و با وجود ادعاي حمايت از آزادي از برخورد با کارگردان فيلم موهن امتناع مي‌ورزند از ترس به خطر افتادن منافع خود تلاش دارند رسانه‌هاي غيرهمسو با اهدافشان را از راه بردارند كه البته با توجه به تجربه‌هاي پيش قطعا موفق نخواهند بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار