عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس، گزارش اخير مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را مطابق با اهداف آمريکا و صهيونيست خواند و گفت: عملکرد آژانس بي‌اعتمادي ايران در ادامه همکاري‌ها را رقم مي‌زند.

سيد‌باقر حسيني نماينده مردم زابل، زهک و هيرمند در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار گزارش اخير يوكيا آمانو مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هسته‌اي کشورمان گفت: قرار گرفتن نسخه‌اي از گزارش محرمانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در دست خبرگزاري‌هاي آمريکايي و غربي پيش از ارائه گزارش رسمي از سوي اين سازمان نشان مي‌دهد که ميان آمريکا و آژانس پيش از صدور هرگونه گزارشي هماهنگي وجود دارد.

وي در ادامه گزارش اخير آژانس را مطابق با اهداف آمريکا و صهيونيست‌ها در برنامه هسته‌اي ايران دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران پيش از اين، همه تلاش خود را در مسير رفع ابهامات آژانس در فعاليت‌هاي هسته‌اي خود به کار گرفته اما اين آژانس بين‌المللي انرژي است که هيچ‌گاه گامي در جهت اعتماد‌سازي دولت و ملت ايران بر نمي‌دارد و هيچ حمايت و حرکتي در کمک به ايران به عنوان يک عضو خود برنداشته است.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي با بيان‌اينکه ايران بارها حسن‌ نيت خود را ثابت کرده است، تصريح کرد: بازديد بازرسان آژانس از سايت‌هاي هسته‌اي کشورمان نشان مي‌دهد که جمهوري اسلامي ايران چيزي براي پنهان کردن ندارد و در مورد عدم اجازه بازديد از سايت پارچين نيز عملکرد سازمان بين‌المللي انرژي اتمي در درز اطلاعات امنيتي کشورمان و گزارشات متناقض اين آژانس بي‌اعتمادي ايران در همکاري با آژانس را رقم زده است.

حسيني در ادامه گزارش مدير کل آژانس‌ بين‌المللي انرژي اتمي را مغرضانه خواند و گفت: طبق فتواي مقام معظم رهبري، توليد سلاح‌هاي کشتار جمعي از نظر شرعي حرام است و ايران بارها نشان داده  که بر اين اصل پايبند است، چرا که اسلام ديني است که تاکيد بر صلح و امنيت جهاني دارد. اما کشورهاي غربي خواهان اين هستند که کماکان به عنوان يک حربه از اين موضوع عليه جمهوري اسلامي ايران استفاده کنند.

وي در پايان در خصوص مذاکرات پيش‌روي ايران و آژانس در ماه آتي اظهار داشت: در اين مذاکرات در مرحله اول بايد عملکرد آژانس که مغاير با قوانين و مقررات بين‌المللي قرار است بررسي و پيگيري شود، لذا گام اول در ادامه همکاري‌هاي مثبت و سازنده بايد اعتماد‌سازي از جانب آژانس باشد، چرا که ا يران بارها حسن‌نيت و همکاري‌هاي صادقانه خود را ثابت کرده است.

گفتني است؛ گزارشات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اصولا به صورت محرمانه منتشر مي‌شوند، اما در مورد ايران همواره همزمان با انتشار و حتي  پيش از انتشار گزارش آژانس درباره فعاليت هسته‌اي کشورمان نسخه‌اي از اين گزارش به دست خبرگزاري‌هاي غربي به ويژه رويترز و آسوشيتدپرس مي‌افتد.

شب گذشته نيز اين خبرگزاري‌ها فضاسازي برنامه هسته‌اي ايران را آغاز و مطالبي را بيان کردند که عينا در گزارش آژانس به آن اشاره شده بود.

انتهاي پيام/س2
 

برچسب ها: آژانس ، آمریکا ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار