عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:طبق کنوانسیون‌ ژنو هیچ دولتی حق دخالت در امور داخلی سایر کشورها را ندارد، بنابراین ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه فاقد مشروعیت بین‌المللی است.

احمد بخشایش‌‌اردستاني نماینده مردم اردستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه توسط اتحادیه عرب و برخی کشورهای غربی را در راستای ایجاد مديريتي واحد برای گروه‌های اپوزسیون مخالف دولت سوریه دانست و گفت: تاکنون مديريت واحدی که بتواند تمام مخالفین دولت بشار اسد را در زیر سایه خود بیاورد وجود نداشته، لذا شکل‌گیری و شناسایی ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه توسط برخی کشورها با این هدف صورت مي‌گيرد که چتر وحدتی برای مخالفان دولت بشار اسد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شناسایی این ائتلاف از سوی برخی کشورها اهمیت چندانی ندارد، افزود: از آنجا که این ائتلاف از داخل کشور سوریه نشأت نگرفته است که با شناسایی آن قدرتش بيشتر شود و این دولت‌های بیگانه هستند که این دولت انتقالی را تأسیس کرده و از ابتدا نیز در امور داخلی این کشور دخالت می‌کردند، بنابراین این ائتلاف از لحاظ کارایی و کارآمدی ارزش زیادی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت‌های غربی از ابتدا به دنبال ايجاد اغتشاش و  ناامني در  سوريه بودند، اظهار داشت: با توجه به این سمت‌گیریهاست که کشورهای غربی این ائتلاف را درست کردند تا مديريتي واحد براي مخالفان دولت سوریه شکل گیرد، هرچند این دولت هم مطلوب آنها نخواهد بود و آنها به دنبال آن هستند که مبارزه را با این ائتلاف شروع کنند و پس از پیروزی، دولت دیگری را روی کار بیاورند که قطعا موفق هم نخواهند شد.

نماینده مردم اردستان به‌رسمیت شناختن دولت انتقالی در سوریه را مغایر با حقوق بین‌المللی خواند و گفت: طبق کنوانسیون‌ ژنو هیچ دولتی حق دخالت در امور داخلی سایر کشورها را ندارد، بنابراین این ائتلاف فاقد مشروعیت بین‌المللی است.

گفتني است گروه‌هاي مخالف دولت سوريه در نشستي در دوحه بر تشكيل ائتلافي با نام "ائتلاف ملي سوريه" به توافق رسيدند كه پس از به رسميت‌شناختن اين ائتلاف توسط اتحاديه عرب، فرانسه، ايتاليا و تركيه از جمله كشورهايي هستند كه  به تازگي ائتلاف ملي سوريه را به رسميت شناختند.

انتهاي پيام/س2
 
 
 

برچسب ها: سوریه ، ائتلاف ، مخالفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار