يك كارشناس سياست خارجي گفت: آمريكا سعي دارد نظرات خود را بر ايران تحميل كند و مسائل را در رسانه‌ها واژگون جلوه دهد تا در بعد بين‌المللي به منافع سلطه‌گرانه خود دست يابد.

محمد بهاري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاكرات پيش روي ايران و آمريكا گفت: مسئله مذاكره و عدم مذاكره با آمريكا شامل سطوح كارشناسي، فني و اعتقادي مي‌شود اما مسئله مهم اين است كه در تمامي اين سطوح، مذاكره و گفتگو بحثي معقول ارزيابي شده است.
 
وي ادامه داد: بر اساس اعتقادات اسلامي مسلمانان مذاكره و گفتگو توصيه شده است، چراكه اسلام دين صلح و دفاع است و هيچ‌گاه از موضع درگيري وارد نخواهد شد.
 
بهاري با تاكيد بر سطح كارشناسي در مذاكرات افزود: كارشناسان سياسي معتقدند در انجام مذاكرات، هر دو طرف بايد منافع يكديگر را در نظر بگيرند تا مذاكراتي سودمند انجام شود و به عبارت ديگر مذاكراتي با رعايت اصل برد-برد داشته باشند.
 
وي تصريح كرد: آمريكا سعي دارد نظرات خود را بر جمهوری اسلامی ايران تحميل كند و مسائل را در رسانه‌ها واژگون جلوه دهد تا در  عرصه بين‌المللي به منافع سلطه‌گرانه خود دست يابد.
 
اين كارشناس سياست خارجي خاطر نشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ايران به اين نتيجه برسد كه منافع نسبي‌اش رعايت مي‌شود بدون شك هيچ گونه مخالفتي با انجام مذاكرات نخواهد داشت.  

انتهاي پيام/
برچسب ها: مذاکرات ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار