نيروهاي امنيتي سوريه مظنونين انفجاري که سبب تخريب خودروهاي متعلق به شبکه پرس تي‌وي و العالم در دمشق، پايتخت سوريه شد را دستگير کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، نيروهاي امنيتي سوريه روز جمعه (۱۰ آذر، ۳۰ نوامبر) اعلام کردند که اين انفجار در نزديکي دفتر شبکه پرس تي‌وي در دمشق رخ داد. برپايه آنچه در دوربين‌هاي محل حادثه ثبت شده است، اين واقعه پس از آن رخ داد که مردي يک شي را به يک خودرو چسباند.

شش خودرو، از جمله يک کاميون اس ان جي بر اثر اين انفجار ويران شد. با وجود اين، اين حادثه تلفات جاني در پي نداشت.

بر پايه گزارش‌ها، شخص بمب‌گذار دقايقي قبل از انفجار از محل حادثه گريخته است.

شبه نظاميان تحت حمايت خارج که در پي سرنگوني حکومت بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه هستند تا کنون بارها به خبرنگاران سوري و بين المللي حمله کرده‌اند.

مايا ناصر، خبرنگار شبکه پرس تي‌وي در تاريخ ۲۶ سپتامبر، در حال اجراي برنامه به ضرب گلوله يک تک تيرانداز شهيد شد. حسين مرتضي، مدير دفتر شبکه تلويزيوني العالم و پرس تي‌وي در دمشق نيز هدف حمله شورشيان قرار گرفت و زخمي شد.

مايا ناصر و حسين مرتضي، سرگرم پوشش خبري دو انفجار در دمشق و درگيري‌ها در اين شهر بودند که هدف حمله قرار گرفتند.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ ميلادي تاکنون صحنه ناآرامي ‌بوده است. دمشق مي‌گويد، قانون‌شکنان، خراب‌کاران و شورشيان عامل ناآرامي‌هاي اين کشور هستند، اين در حالي است که مخالفان نيروهاي امنيتي را به دخالت در اين کشتارها متهم مي‌کنند.

دولت سوريه مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شوند. بنابر برخي از گزارش‌ها، تعداد زيادي از شورشيان مسلح از اتباع خارجي هستند

برچسب ها: سوریه ، مظنون ، پرس تی وی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار