انواع پوست میوه حاوی مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان ضروری در حفظ سلامت بدن است و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و جلوگیری از ایجاد انواع بیماری های مهلک مانند سرطان خواهد شد و با عواملی مانند سوءتغذیه، استرس، ترکیبات مضر محیطی نیز مبارزه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، ناآگاهی و ناآشنایی افراد از خواص این مواد غذایی و روش های درست مصرف کردن دلیل هدر رفتن و دور ریختن این مواد غذایی مفید است. در این ستون علاوه بر ارائه فواید پوست انواع میوه، روش مناسب تهیه و نگهداری دستورالعمل های غذایی، روش تهیه و پخت انواع دسر، پای، غذای اصلی و... با پوست انواع میوه آموزش داده خواهد شد تا به صورت عملی استفاده از پوست میوه ها به شکل مؤثر و بهینه امکانپذیر شود.

پوست هندوانه نسبت به میوه آن، حاوی آب و شکر کمتر و فیبر بالاتری است. از این رو سنگین تر بوده و مزه کمتری نیز دارد.

برعکس میوه قرمز هندوانه، که حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن است، پوست سفید آن غنی از آمینواسید، سیترولین است.

مطالعات اخیر نیز حاکی از آن است که پوست هندوانه به دلیل وجود سیترولین که نقش مهمی در سیکل اوره بدن بازی می کند، قادر است تا نیتروژن را از خون جذب کرده و آن را به ادرار تبدیل کند.

این آمینواسید همچنین قادر به تولید نوع دیگری آمینو اسید به نام آرگینین است که برخی از افراد از کمبود آن رنج می برند. از این رو تولید عصاره ها و یا مکمل های تغذیه ای حاوی پوست هندوانه برای درمان این نوع کمبود مورد توجه قرار گرفته است.

در سیکل اوره، سیترولین با اسید دیگری برای تولید آرگینین ترکیب می شود.

این ماده در بخش داخلی هندوانه نیز یافت می شود اما به عنوان یک آمینواسید غیرضروری به حساب می آید و به دلیل تولید شدن توسط بدن نیازی به هضم ندارد. آمینواسیدها یا همان بلوک های سازنده بدن هنگامی تولید می شوند که فرآیند هضم پروتئین را می شکند.

آرگینین میزان اکسیدنیتروژن را افزایش می دهد. از این رو رگ های خونی را آرامش بخشیده و به درمان آنژین و بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

همچنین آرگینین رشد ماهیچه ها را بهبود بخشیده و در درمان زخم ها مؤثر است. با خستگی مبارزه کرده و سیستم ایمنی را تحریک می کند. علاوه بر این با سرطان نیز مبارزه می کند.

اختلالات موجود در سیکل اوره اغلب باعث شکل گیری مواد کشنده ای چون آمونیاک در جریان خون خواهد شد.

آرگینین یا سیترولین از موادی هستند که برای درمان این اختلالات بکار می روند.

پوست هندوانه همچنین حاوی مقداری ویتامین ب و ث است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.