رئيس سازمان ملي بهره وري ايران گفت: ايجاد تغيير و تحول در طرز فکر و نگرش، پيش نياز دستيابي به بهره وري صنايع است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمود غني زاده امروز در سمينار افتتاحيه پروژه مدل سازي و ارتقاي بهره وري اظهار داشت: بايد نسبت به فرصت مناسبي که براي ارتقاي بهره وري پيش آمده به خوبي فکر کنيم و به درستي تصميم بگيريم.

وي با بيان اينکه هميشه کمبود منابع مالي چالش اصلي در دستيابي به بهره وري نيست ادامه داد: فقدان درک کارمندان از امکان تغيير امور مهمترين مسئله در عدم موفقيت در امر بهره وري است.

غني زاده تصريح کرد: تا هنگامي که تمام کارکنان به اين باور نرسند که راه هاي قديمي تنها راه انجام امور نيست دستيابي به هدف بهره وري امکان پذير نخواهد بود.

رئيس سازمان بهره وري با تاکيد بر اينکه ايجاد تغيير و تحول در طرز فکر و نگرش، پيش نياز دستيابي به بهره وري است افزود: به وجود آمدن اين اعتماد، زمينه رسيدن به توسعه اقتصادي و اقتصاد پايدار را فراهم مي کند.

وي با بيان اينکه سه مرحله اساسي در تحقق بهره وري، آگاه سازي، اقدام و مالکيت است افزود: تاکنون مراحل اول و دوم را به طور ناقص طي کرده ايم، بنابراين براي انجام يک اقدام اساسي بايد براي هر سه مرحله طراحي مجددي صورت گيرد.

غني زاده اظهار داشت: بهره وري در کشور ما مالکيت ندارد در حالي که براي تحقق کامل اين هدف بايد افرادي در سازمان ها آموزش ببينند.

رئيس سازمان بهره وري با بيان اينکه هم اکنون مهمترين مسئله در اين سازمان تکميل برنامه جامع، 5 سال آينده است اظهار داشت: تاکنون به دلايل مختلف اين امر به تأخير افتاده اما تکميل اين طرح در سازمان آغاز شده و طي هفته آينده براي تصويب به دست هيئت دولت خواهد رسيد.

غني زاده تصريح کرد: 2 اصل اساسي سادگي و خودآموزي در تکميل اين طرح مدنظر ما قرار دارد.

وي ادامه داد: تاکنون مقررات پيچيده اي در حوزه بهره وري تنظيم شده که ارزش کاربردي و عملياتي ندارد و اميدواريم در اين طرح تا حد امکان ساده سازي انجام گيرد.

غني زاده در پايان خاطرنشان کرد: همچنين براي اجراي اصل خودآموزي بخش مشاوره سازمان در حال راه اندازي است و اميدواريم در گام اول خدمات آن به مناطق محروم تعلق گيرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار