مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان گفت: در سال جاری بیش از 220 حرفه در 20 مرکز ثابت دولتی در همدان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید مهدی باقری صبح امروز در جلسه شورای عالی بسیج مهندسین استان همدان در مرکز فنی و حرفه‌ای استان همدان ضمن ارائه گزارشی از مراکز آموزشی سطح استان اظهار کرد: در سال جاری بیش از 220 حرفه در 20 مرکز ثابت دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به صورت رایگان ارائه دادند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر میزان اشتغالزایی رشته‌های فنی و حرفه‌ای همدان گفت: با بهره‌گیری از نتایج تجزیه و تحلیل رهگیری اشتغال مهارت آموختگان در مراکز فنی و حرفه‌ای استان و تغییر رشته‌ها و یا جابجایی منطقه آموزش رشته، توانستیم میزان اشتغالزایی رشته‌های فنی و حرفه‌ای را از 11 درصد به 26 درصد و در شش ماهه نخست سال جاری نیز به بیش از 30 درصد برسانیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان پیرامون باسازی و بهسازی فضاهای آموزشی این اداره کل اعلام کرد: در طی دو سال اخیر بیش از 70 هزار مترمربع از فضاهای آموزشی، اداری و امکانات شبانه‌روزی آموزش فنی و حرفه‌ای استان با استفاده از توان کارآموزان رشته صنعت ساختمان بازسازی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: این اداره کل با دستگاه‌های اجرایی استان تعامل بسیار خوبی دارد و از آن جمله برگزاری سمینارهای مشترک با معاونت صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی همدان نام برد.

باقری در پایان سخنانش ابراز کرد: در سال گذشته 19 سمینار تخصصی ویژه صاحبان و شاغلان در صنعت برگزار شد و در سال جاری نیز این سمینارها در حال برگزاری است./ج1

برچسب ها: همدان ، آموزش ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.