مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: طرح توسعه صنایع پتروشیمی در چابهار با بازدید مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور به طور جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خرنگاران زاهدان، شهباز یزدانی در بازدید جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور از اراضی اختصاص یافته به چابهار و بحث و تبادل نظر در تسریع مقدمات راه‌اندازی پروژه پتروشیمی اظهار داشت: دسترسی به آب‌های دریای عمان به عنوان یک دریای آزاد، بالاتر بودن عمق آب در مقایسه با مناطقی مانند عسلویه، نزدیکی به بازارهای شرق کشور و همچنین بازارهای جهانی و آب و هوای چابهار از مزیت‌های راه‌اندازی این پروژه است.

وی افزود: برای اجرایی شدن این طرح با توجه به مزیت‌هایی که نام برده شد وظیفه تمامی دستگاه‌هاست که برای راه‌اندازی و آغاز به فعالیت این پروژه تمام همت خود را بکار بندند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری این سال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باید از فرصت‌ها بهره‌برداری کنیم چرا که سرمایه‌گذاران مشتاق و داوطلبی در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

یزدانی اضافه کرد: ما نیز برای تسریع بخشیدن به روند اجرایی آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد و بستر را برای فعال شدن این پروژه ملی آماده و فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین یکی از اهداف اصلی ایجاد مجتمع پتروشیمی چابهار را توسعه استان‌های شرقی کشور عنوان کرد.

احمدرضا حیدرزاده همچنین به مشخص شدن جانمایی اراضی اشاره کرد و افزود: مطالعات فنی مهندسی و نوع واحدها مشخص شده است و امید می‌رود به زودی کارهای مقدماتی آن آغاز شود.

وی ضمن اشاره به نوار ساحلی 350 کیلومتری در چابهار، اسکله‌های قابل توسعه چابهار و منابع انسانی موجود و مطلوب خواندن شرایط، از حمایت مدیرعامل منطقه آزاد چابهار قدردانی کرد./ع

برچسب ها: توسعه ، منطقه ، آزادچابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.