سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری و کنترل بیماریها در اروپا در گزارش مشترکی اعلام کردند گسترش ویروس ایدز در اروپا در سال 2011 نشان می‌دهد حمایت دولتی از اقدامات پیشگیرانه حیاتی است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ بر اساس این گزارش که امروز ،جمعه،در آستانه روز جهانی ایدز انتشار یافته است، در اروپا شمار افرادی که به ویروس اچ.آی.وی (ایدز) آلوده شده‌اند، افزایش یافته است.افزایش موارد آلودگی به این ویروس در بخش شرقی اروپا چشمگیر‌تر است. در این بخش بیش از سه میلیون و چهارصد هزار مورد جدید آْلودگی به ویروس ایدز ثبت شده است.

دراین گزارش تاکید شده است، آمارهای فوق اهمیت اقدامات پیشگیرانه را، به رغم تدابیر ریاضت اقتصادی،نشان می‌دهد.افزون بر این خدمات مشاوره وتشخیص و درمان باید بطور پیوسته تقویت شده و در دسترس باشد تا این بیماری به موقع تشخیص داده شود و اقدامات درمانی و معالجات به فوریت آغاز شود.این گونه اقدامات می‌تواند گسترش ویروس ایدز را در اتحادیه اروپا و فضای اقتصادی اروپایی مهارکند.

سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای اروپا در بیانیه مشترکی تصریح کرده‌اند کاستن و پیشگیری از انتشار ویروس ایدز در قاره اروپا نیازمند سرمایه گذاری و تقویت خدمات مشاوره‌‌‌ای و تشخیص است، هر یورویی که امروز برای مبارزه با ایدز هزینه شود سبب صرفه جویی چند برابر در هزینه‌های درمان در آینده می‌شود و این بدون احتساب سودهایی که افراد سالم و سازنده برای جامعه خواهند داشت.

 بر اساس گزارش این دو موسسه بهداشتی تنها یک چهارم مبتلایان به ایدز در بخش شرقی اروپا داروهای ضد رتروویروس لازم را دریافت می‌‌کنند که از آمارهای بسیار پایین در جهان محسوب می‌شود.

افزون بر این بیماری نیمی از مبتلایان به ایدز در اروپا دیر تشخیص داده می‌شود و این امر از تاثیر داروها می‌کاهد و خطرات درمان را افزایش می‌دهد.در مجموع یکصدو بیست و یک هزار مورد جدید بیماری ایدز در اروپا تشخصیص داده شده است که بیست و هشت هزار مورد آن مربوط به اتحادیه اروپا و جامعه اقتصادی اروپا است.
برچسب ها: ایدز ، اروپا ، گسترش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار