وزیر امور خارجه آمریکا رای مجمع عمومی سازمان ملل درباره ارتقای وضعیت فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل را غیرسازنده توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "هیلاری کلینتون" در اظهاراتی در جمع خبرنگاران مختلف در مؤسسه بروکینگز شهر واشنگتن با اعلام تأکید دوباره بر این مسئله، به مخالفت با به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی جامعه بین الملل پرداخت.
کلینتون در اظهارات خود به اعلام دوباره مواضع آمریکا پرداخته و با منحرف توصیف کردن حرکت فلسطینیان بر این نکته تأکید کرد که تلاشها باید بر روی احیای روند صلح خاورمیانه که با تأخیر مواجه شده است، متمرکز شود.
وی در اظهارات خود گفت: در بُعد وسیع، در خصوص مسائل امنیتی جهان، ما در اتحاد خود با شرکای اروپایی مان از هر زمان دیگری نزدیکتر شده ایم. البته اروپا و ایالات متحده آمریکا هیچگاه قرار نیست که در مورد تمامی موضوعات با یکدیگر موافق باشند، همانگونه که خود اروپایی ها نیز در مورد تمام مسائل بین خودشان با یکدیگر توافق کامل ندارند. امروز این احتمال وجود دارد که شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در خصوص رأی گیری پیش رو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اعطای وضعیت «کشور ناظر» به مقامات فلسطینی، موضعی متفاوت از ما برگزینند. ایالات متحده آمریکا با این قطعنامه که به اعتقاد ما هیچ خدمتی به پیشبرد صلح و راه حل دو کشور مستقل، که همه ما می خواهیم شاهد آن باشیم، نمی کند، مخالف است. اما در عین حال، ما و شرکای اروپایی مان در مورد اساسی ترین مسائل توافق داریم و هدفی مشترک را دنبال می کنیم، یعنی دو کشور که در کنار یکدیگر و در صلح و امنیت به حیات خود ادامه دهند.
این درحالیست که مقامات ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی پیشتر تهدیداتی را مطرح کرده بودند که طبق آن، با این رأی، تشکیلات خودگردان فلسطین مورد مجازات قرار خواهد گرفت، به این شکل که بودجه تخصیص یافته به مقامات کرانه باختری در اختیار آنها قرار نخواهد گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار