در نیمه نخست امسال، دو هزار و 861مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات و واحدهای گردشگری آذربایجان شرقی انجام شده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، درجمع خبرنگاران اظهار کرد: این استان بار دیگر توانست عنوان برتر را در حوزه گردشگری در چند سال اخیر به دست آورده و بر مجموع افتخارات خود در این حوزه بیافزاید.

تراب محمدی گفت: بر اساس اعلام نتایج بررسی های سازمان مرکزی، در نیمه نخست سال جاری آذربایجان شرقی بیشترین میزان نظارت و بازرسی از واحدهای گردشگری را در کشور داشته است.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور و دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی با بیان اینکه رتبه نخست با اختلافی قابل توجه نسبت به سایر استان ها به دست آمده ادامه داد: استان البرز با 87مورد نظارت در رتبه آخر این جایگاه قرار دارد.

محمدی، نظارت های دقیق و سختگیرانه بر واحدهای گردشگری در سال های اخیر را عاملی مهم در توسعه گردشگری استان دانست.
وی گفت: ناظران و بازرسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با شدت بخشیدن به بررسی ها و نظارت های خود در تمام طول سال بویژه در تعطیلات نوروز و ایام تابستان، به طور مداوم بر عملکرد مراکز مرتبط با سفر و گردشگری نظارت می کنند.

محمدی، کسب رتبه نخست جذب گردشگر خارجی، عضویت در شورای مشورتی گردشگری کشور، به دست آوردن عناوین برتری و نخستین در زمینه هایی نظیر موزه داری کشور، اطلاع رسانی و نیز توسعه تمام حوزه های صنایع دستی، مرمت و تاسیسات گردشگری نظیر هتل ها را از افتخارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در سال های اخیر عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به بازرسی ها از تاسیسات گردشگری ادامه داد: مراکز اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها و میهمان پذیرها، مراکز خدماتی و بین راهی، غذاخوری های بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی آذربایجان شرقی مراکزی هستند که در طول سال بویژه در ایام گردشگری به شکل جدی و مداوم مورد نظارت و بررسی قرار می گیرند.
 
دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی اضافه کرد: شکایت ها، پیشنهادها و نظرات مردمی هم از جمله مواردی است که ناظران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به آنها مراکز متخلف را مورد ارزیابی قرار می دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: هم استانی ها و گردشگران می توانند از طریق شماره تلفن 04115546040، سامانه پیام کوتاه 300001838 و یا با حضور در مرکز دایمی اطلاع رسانی گردشگری استان واقع در میدان ساعت، پشت عمارت شهرداری، خانه تاریخی حیدرزاده، نسبت به وضعیت تاسیسات گردشگری رضایت یا نارضایتی خود را اعلام کنند./س

 

برچسب ها: انجام ، بازرسی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.