با مطرح شدن گمانه زني هايي درباره احتمال نامزدي سوزان رايس به عنوان وزير امور خارجه ي آمريکا برخي از جمهوريخواهان کنگره انتقاد زيادي از عملکرد وي پس از حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي مطرح کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان؛سوزان رايس سفير آمريکا در سازمان ملل متحد در کنگره ي آمريکا حضور يافته است و تلاش  
مي کند به انتقادات جمهوريخواهان درباره نقش وي پس از حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي را رفع کند. چهره هاي کليدي جمهوريخواهان کنگره يکي پس از ديگري به صراحت مي گويند که همچنان درباره نامزدي احتمالي سوزان رايس به عنوان وزير امور خارجه ي آمريکا ترديد هاي جدي دارند.
در اين باره آليس لابوت خبرنگار سي ان ان گفت:روشن است که انتقاد از سوزان رايس مسائل سياسي زيادي را در خود جاي داده است. انتقاد از سوزان رايس به جمهوريخواهان امکان مي دهد که همچنان در زمينه حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي به باراک اوباما فشار وارد کنند اما درعين حال سئوالات زيادي درباره سوابق سوزان رايس نه به عنوان يک مقام در دولت بيل کلينتون از جمله عملکرد وي در زمينه ماجراي نسل کشي در رواندا وجود دارد بلکه سئوالات ديگري در زمينه عملکرد سالهاي اخيرش وجود دارد ، البته عملکرد وي در سازمان ملل متحد از جمله در زمينه تحريم ها عليه ايران ، کره شمالي و سوريه  موفقيت آميز تر بود  اما اکنون سئوالات زيادي درباره بنغازي وجود دارد. به سوزان رايس به عنوان يکي از مشاوران نزديک رئيس جمهور آمريکا نگريسته مي شود، وي بسيار به رئيس جمهور وفادار است.برخي مي گويند که سناي آمريکا تلاش مي کند افراد برجسته ي خود را به عنوان وزير خارجه به دولت ارائه کند از جمله جان کري و حتي سناتور جان مک کين که يک سناتور جمهوريخواه است.امروز سناتور کان گفت جان کري گزينه اي عالي براي سمت وزير امور خارجه است به آساني در سنا تائيد خواهد شد.
وي درباره ويژگي هاي شخصيتي سوزان رايس گفت:سوزان رايس شخصيتي خشن و خشک دارد ، وي اختلاف هاي فاحش و معروفي با هيلاري کلينتون و ريچارد هالبروک داشت. وي همچنين انتقادات توهين آميز زيادي از هيلاري کلينتون داشت. وي همچنين لحن توهين آميزي در برابر جان مک کين در زمان انتخابات رياست جمهوري سال دوهزار و هشت و رقابت جان مک کين با  با باراک اوباما داشت. اخيرا سوزان رايس در توئيتر درباره سوريه ، چين و  روسيه گفت که نفرت دارد.
خبرنگار گفت:بسياري از افراد فکر مي کنند که اگر دولت اوباما ، سوزان رايس را به عنوان نامزد تصدي سمت وزير امور خارجه معرفي کند اوباما به اندازه کافي در سنا رأي دارد که تائيد نامزدي وي را کسب کند. سئوال اين است که اگر سوزان رايس به عنوان وزير امور خارجه ي آمريکا تائيد شود فرايند تائيد چگونه خواهد بود؟
برچسب ها: بین الملل ، رایس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار