رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور در محل پارلمان عراق با اسامه نجیفی، همتاي عراقي خود دیدار كرده و به گفتگو پرداخت.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی دقایقی پیش با حضور در محل پارلمان عراق با اسامه نجیفی رییس مجلس عراق دیدار و در مورد مسائل منطقه‌ای گفتگو کرد.

وي در این دیدار بر روابط متقابل بین مجلس ایران و عراق تاکید كرد و افزود: عراق به عنوان رییس دوره‌ای اتحادیه عرب و جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس دوره‌ای جنبش عدم‌تعهد از ظرفیت بالایی برای تاثیرگذاری در منطقه برخوردار هستند.

رئيس نهاد قانون‌گذاري جمهوري اسلامي در ادامه تصريح كرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق می‌توانند در مباحث مختلف سیاسی، اقتصادی و صنعتی مشارکت‌های خوبی با هم داشته باشند.

اسامه نجیفی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر افزایش مراودات ميان‌پارلماني ایران و عراق، گفت: امیدواریم مسائل منطقه‌ای به گونه‌ای پیش برود که در نهایت به نفع مسلمانان و روابط ميان آنان شود لذا رژیم صهیونیستی بايد بداند که آتش تفرقه‌ای که در منطقه می‌افروزد روزی دامنش را خواهد گرفت.

در این دیدار مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان، جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه، لاله افتخاری نماینده تهران، حسن قشقاوی معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس و دانایی فر سفیر ایران در عراق دکتر لاریجانی را همراهی کردند.

انتهای پیام /ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار