عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسي طرح اختصاص بیشتر درآمدهای نفتی به صنعت نفت در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سياست‌هاي وزارت‌ نفت در نحوه بهره‌برداری از میادین مشترک پارس جنوبی گفت: سیاست داخلی مجموعه وزارت نفت و دولت براین بوده که از تولیدات و تجهیزات داخلی استفاده شود لذا پروسه ساخت اقلام مورد نیاز تا تجهیز پارس جنوبی و بهره‌برداری از آن طولاني شده است.

وی همچنين مديريت ناکارآمد و استفاده از پیمانکارانی که در اجرای تعهدات خود با مشکل مواجه‌اند و نیز نقدینگی و اعتبارات تخصیصی را از دیگر عوامل تأخیر در بهره‌برداي از ميادين مشترك دانست.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای توسعه صنعت نفت از محل هدفمندی یارانه‌ها کافی نیست، اظهار داشت: کمیسیون انرژی در همین زمینه طرحی را در دست بررسی دارد که درصد بیشتری از درآمد نفت و حامل‌های انرژی را در اختیار صنعت نفت و گاز قرار مي‌دهد.

وی افزود: این طرح به زودی در کمیسیون مطرح و برای بررسي در صحن آماده می‌شود تا بتوان آن را در بودجه سال 92 لحاظ كرد.

نماینده مردم دشتستان در پايان در تشريح راه‌های بهره‌برداری سریعتر از میادین مشترک نفت و گاز، گفت : بهره‌گيري از مدیران با تجربه و امتحان پس‌داده و فعال‌تر کردن صنعت داخلی کشور برای تولید نیازهای صنعتی پارس‌جنوبی و ساير میادین مشترک و نیز تدوین بسته‌های حمایتی برای صنعت نفت، از راه‌های دستيابي سریع به بهره برداري بيشتر از ميادين مشترك نفت و گاز است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، نفت ، دآمد ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار