نخستین سکوی فاز 12 پارس جنوبی به وزن سه هزار و 260 تنی پس از گذشت هشت روز در محل این فاز مستقر و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا آخر هفته نصب می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، این سکو که 3 هزار و 260 تن وزن و 4 هزار و 410 متر مربع مساحت دارد، 13 آبان امسال پس از پایان عملیات مهاربندی از یارد خرمشهر به سمت محل فاز 12 حرکت کرد که به دلیل شرایط بد آب و هوایی ابتدا به بندر دیر و سپس به محل این فاز منتقل شد.

در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، این سکو آخر هفته جاری روی پایه 12A در موقعیت فاز 12 در آب های خلیج فارس نصب خواهد شد.

متعلقات این سکو شامل 2 جکت سه پایه به همراه شمع ها به وزن یک هزار و 700 تن، دو پل ارتباطی به وزن 369 تن، یک عرشه میانی به وزن 106 تن، یک مشعل و سکوی آن به وزن 185 تن است.

در برنامه طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی، سه سکوی اصلی و یک سکوی اقماری پیش بینی شده که سه سکوی اصلی از سوی این شرکت ساخته و نصب می شود.

طرح توسعه فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید 75 میلیون متر مکعب گاز غنی برای تحویل به شبکه سراسری و واحدهای تولید گاز طبیعی مایع (ال ان جی) پیش بینی شده است که از این مقدار، 25 میلیون متر مکعب به شبکه سراسری تزریق و 50 میلیون متر مکعب به ال ان جی تبدیل می شود.

تولید 120 هزار بشکه میعانات گازی و 750 تن گوگرد در روز نیز در این فاز  پیش بینی شده است.
بر پایه این گزارش، پیمانکار اصلی طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی، شرکت پتروپارس و محل احداث تاسیسات خشکی طرح، سایت 2 در تمبک (به فاصله 70 کیلومتری عسلویه) است؛ افزون بر توسعه میدان و احداث واحدهای پالایشی، آماده سازی و اجرای اسکله خدماتی برای کل سایت نیز پیش بینی شده است./ر

برچسب ها: سکو ، نصب ، خلیج فارس ، بزرگترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار