در حال حاضر 19 فاز در پارس جنوبي اجرا مي شود كه برخي از آنها از پيشرفت 70 درصدي برخوردار است كه ديك ركورد بي سابقه در صنعت نفت را نشان مي دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران رستم قاسمي وزير نفت امروز در جمع مدیران ارشد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بيان اين مطلب گفت: توسعه صنعت نفت در شرايط تحريمي  يكي از اهداف اصلي مسئولان كشور است امروزه با تلاش مسئولان توانستيم به پيشرفت هاي قابل توجهي دسترسي پيدا كنيم.

وي تصريح كرد: امروز در پارس جنوبي 19 فاز اجرا مي شود كه تا بحال با چنين اعدادي مواجه نبوديم و در اين پروژه ها 100 هزار نفر مشغول بكار هستند.

قاسمي با تاكيد براينكه اتمام تمام پروژه ها براساس زمانبندي 62 ماهه است گفت  خوشبختانه با گذشت 28 ماه از زمان شروع پروژه ها برخي از فازهاي پارس جنوبي از 70 دصد پيشرفت برخورد هستند كه ركورد بي سابقه را نشان مي دهد.

وزير نفت اظهار داشت: با بهره برداي از اين فازه يك ميليارد و 400 ميليون متر مكعب ميعانات گاز و 700 ميليون متر مكعب گاز در روز توليد خواهد شد.

شايان ذكر است در اين مراسم  از سامانه كارت سوخت هوشمند نسل جديد، توليد بنزين با متانول و كمپرسور CNG  با حضور وزير رونمايي شد. /ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار