چند تبعه افراطی انگلیسی برای اعزام به سوریه در اردوگاهی نزدیک مرزهای سوریه در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند. 

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه "میل آن ساندی" در گزارشی نوشت: 4 تبعه افراطی انگلیسی در اردوگاهی که توسط "شیخ عمر بکری" اداره می شود، در حال آموزش دیدن هستند تا به سوریه اعزام شوند.

به نوشته ان روزنامه، درحالیکه انگلیس ورود عمر بکری را به این کشور ممنوع کرده است؛  وی به برگزاری دوره های آموزش نظامی در مناطق مرزی لبنان و سوریه افتخار می کند.

بر اساس این گزارش، بکری فاش کرده است که یکی از این داوطلبان افراطی انگلیسی حدودا 20 ساله است و قبلا برنامه نویس رایانه بوده، و نفر دیگر هم در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می کرد. همچنین دو تن از این 4تبعه انگلیسی ریشه هایی در سوریه دارند ولی همه آنها در انگلیس به دنیا آمده اند.

بکری پیش بینی کرده که شمار بیشتری از جوانان انگلیسی به این اردوگاه های آموزش نظامی ملحق شوند.

وی همچنین اذعان کرده که در اردوگاه هایش در مرزهای سوریه، عناصری را از کشورهای دیگر از جمله، آلمان و فرانسه  آموزش داده است.

عمربکری 52 ساله در سال 1985 به انگلیس پناهنده شد و به همراه خانواده اش تا سال 2005 در شمال این کشور زندگی کرد؛ وی پس از انفجارهای لندن از این کشور گریخت و در شهر طرابلس در شمال لبنان مستقر شد.

قبلا نیز یک روزنامه آلمانی به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور تأکید کرده بود که فقط 5 درصد عناصر مسلح در سوریه تابعیت سوری دارند و بقیه آنها از کشورهای دیگر به سوریه اعزام شده اند.
برچسب ها: انگلیس ، اعزام ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار