یکی از مقامات بلندپایه جنبش حماس روز شنبه اعلام کرد به محض ورود محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه، زندانی شدن وی را خواستار می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین‌هوا  ، محمود الزهار که عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز است در نشست با خبرنگاران در غزه در سخنانی درباره پرونده آشتی ملی فلسطین گفت:‌ جنگ جدید غزه (هشت روزه) چیز جدیدی به پرونده آشتی ملی فلسطین اضافه نکرد و تحقق آن به علت جدی نبودن جنبش فتح در این باره و اتخاذ نکردن یک تصمیم جدی تاکنون میسر نشده است.
الزهار پیشنهاد کرد در این مرحله یک دولت وحدت ملی بر اساس برنامه مقاومت به منظور فراهم کردن مقدمات برای پایان دادن به اختلافات داخلی از طریق برگزاری انتخابات فراگیر تشکیل شود.
وی گفت به محض ورود محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه، حبس وی را به موجب اقامه دعوایی که چند سال پیش علیه وی کرده است خواستار می شود.
حماس پیشتر علیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اتهام اشاعه دروغ علیه رهبران حماس اقامه دعوا کرده است.
محمود عباس رهبران حماس از جمله الزهار را متهم کرد در جنگ اسرائیل علیه نوار غزه در سال 2008  ، فرار کردند و به مصر گریختند.
الزهار بار دیگر بر مخالفت جنبش حماس با مراجعه محمود عباس به سازمان ملل متحد برای ارائه درخواست عضویت فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان یک کشور غیر عضو تاکید کرد.
وی تاکید کرد مراجعه به سازمان ملل متحد در واقع نوعی اعتراف خطرناک به عقب نشینی از حقوق تاریخی فلسطین است.
 الزهار در همین حال از موضع آمریکا در قبال حمله اخیر ارتش اسرائیل به نوار غزه به شدت انتقاد کرد و از فلسطینیان و کشورهای اسلامی و عربی خواست کالاهای آمریکایی را با هدف تشدید بحران اقتصادی حاکم بر آن تحریم کنند.
برچسب ها: بین الملل ، عباس ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار