بدنبال اعلام آتش بس در غزه، کشورها و مقامات مختلف که برخی از آنها تاکنون در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده بودند، با ارسال پیامهایی از آن استقبال کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ها، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در نوار غزه با هدف پایان یافتن یک هفته درگیری های مسلحانه میان دو طرف استقبال کرد.

اتحادیه اروپا هم از توافق برای آتش بس در نوار غزه استقبال و بر ضرورت اجرای آن تاکید کرد. خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون و هرمان فان رومپوی رئیس شورای اروپا در بیانیه ای مشترک از برقراری آتش بس به گرمی استقبال و رعایت آتش بس را برای اینکه خشونت ها از سر گرفته نشود، اساسی توصیف کردند. باروسو و رومپوی در این بیانیه خاطر نشان کردند حوادث روزهای اخیر ضرورت فوری پیشرفت به سوی راه حل دو کشور ( اسرائیلی و فلسطینی ) که در کنار یکدیگر در صلح و امنیت زندگی کنند نشان می دهد. آنها اعلام کردند اتحادیه اروپا همواره بر ادامه تلاش برای رسیدن به این هدف مصمم است .

گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان شامگاه چهارشنبه در گفتگویی تلفنی با آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از آغاز آتش بس در نوار غزه استقبال کرد.  وستروله با ابراز خرسندی عمیق خود از برقراری آتش بس، ابراز امیدواری کرد این آتش بس به طور جدی رعایت شود.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه بعد از آغاز آتش بس در غزه اعلام کرد فرانسه امیدوار است آتش بس میان اسرائیل و حماس پایدار بماند.  اولاند با استقبال از توافق میان اسرائیل و حماس به مقامات مصری برای نقش فعالی که در به نتیجه رسیدن این توافقنامه داشتند، تبریک گفت. رئیس جمهور فرانسه در بیانیه ای افزود در حال حاضر باید تلاش کرد تا این آتش بس فورا و به طور موثر رعایت و مستحکم شود.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد امروز من از به نتیجه رسیدن آتش بس در غزه استقبال می کنم. بسیار اهمیت دارد که مفاد این آتش بس به طور جدی توسط طرفین رعایت شود. بالا گرفتن خشونت های روزهای اخیر نیز فوریت از سرگیری مذاکرات صلح را نشان می دهد.
گفتنی است، آتش بس بین اسرائیل و حماس، از چهارشنبه شب ساعت نوزده به وقت گرینویچ آغاز شد.
برچسب ها: غزه ، آتش بس ، سکوت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار