شبکه تلويزيوني المنار در خبري فوري اعلام کرد گردان هاي القسام، 7 فروند موشک گراد به شهرک صهيونيستي کريات ملاخي شليک کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، اين شبکه به جزئيات بيشتري در اين زمينه اشاره نکرد.
با وجود  ادعاي تل آويو مبني بر اينکه اين سامانه 90 درصد موشک هاي شليک شده  از نوار غزه را رهگيري مي کند اما به گواه مطبوعات داخلي اسرائيل اين سامانه در رهگيري موشک هاي مقاومت فلسطين موفق عمل نکرده است.
آمار رسمي در رسانه هاي اسرائيلي که برخي از آنها از زبان سخنگوي ارتش است فاش مي سازد که توانايي گنبدآهنين در رهگيري موشک ها از 54 درصد تجاوز نمي کند اما تحليل گران نظامي در اسرائيل تا اين حد موفقيت را هم قبول ندارند و مي گويند: اين سامانه در آزمايش اخيرش شکست خورده است.
شکست سامانه گنبد آهنين حتي در تصاوير و گزارش هاي مستقيم رسانه هاي اسرائيلي هم براي مردم ثابت شده است ، روز يکشنبه در شرايطي که خبرنگار شبکه دوم تلويزيون اسرائيل در حال ارسال گزارش مستقيم از محل استقرار سامانه گنبد آهنين بود به يک باره آژير خطر به صدا در آمد تا مردم بدانند لحظاتي ديگر موشک فلسطيني به منطقه اي در نزديکي استقرار اين سامانه بر خورد مي کند.
در چنين شرايطي خبرنگار گفت:‌ چشمان ما به سامانه موشکي است، سامانه موشکي عمل کرد اما موشک پرتاب شده به يک هدف اصابت کرد تا خبرنگار اسرائيلي مجبور شود در ادامه از وجود مشکل فني در سامانه موشکي سخن بگويد.
موارد مشابه در گزارش هاي مستقيم راديو اسرائيل هم بارها تکرار شده است تا بر اساس آمار رسمي در اسرائيل ( تا روز دوشنبه) سامانه گنبد آهنين تنها 310 موشک را رهگيري کند و 540 موشک به  مناطق مختلف اسرائيل برخورد کند.
بر اساس اين آمار ميزان موشک هاي رهگيري شده فقط 36 درصد کل موشک هاي شليک شده است هر چند برخي از رسانه هاي داخلي اسرائيل در اين زمينه زياده گويي مي کنند و سعي دارند موفقيت سامانه موشکي گنبد آهنين را فراتر از آنچه که اين روزها مشاهده شده است نشان دهند و در اين راه بيشتر در پي توجيه ناکامي هاي اخير اين سامانه و نسبت دادن آن به مشکلات فني هستند.
اما اتفاقي که در منطقه غوش دان (شهرک يهودي نشين) اتفاق افتاد چندان قابل توجيه نيست زيرا ترکش موشک اين سامانه که براي هدف قرار دادن يک فروند موشک فلسطيني شليک شده بود سبب شد تا يک دستگاه خودرو در شهر حولون در نزديکي تل آويو به آتش کشيده شود.
يکي از مشکلات سامانه گنبد آهنين برد شش کيلومتري آن است که اين امر خطري براي شهرها وآبادي هايي است که در فاصله شش کيلومتري محل استقرار سامانه قرار دارند و شهر حولون نيز يکي از اين شهرهاست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار