معاون شرکت تهيه و توليد مواد معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشيه برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي صنعت و معدن در مشهد افزود: بيش از 25 ميليون تن از اين ميزان سنگ آهن، يک ميليون و 400 هزار تن زغال سنگ، سرب، روي و بقيه ديگر مواد معدني نظير کروميت، فسفات است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خدايار کريم نژاد افزود: بيش از 20 واحد زير مجموعه اين شرکت در زمينه تهيه و توليد مواد معدني در نقاط مختلف کشور فعاليت مي کنند.

او گفت: اکتشاف، استخراج، فرآوري و توسعه طرحها و صنايع معدني مهمترين محورهاي فعاليت و اهداف راهبردي شرکت تهيه و توليد مواد معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

خدايار کريم نژاد افزود: تدوين استراتژي و نظارت بر اجراي فعاليتهاي اکتشافي، معدني و فرآوري، برنامه‌ريزي و توسعه و فناوري و حمايت علمي از فعالان و واحدهاي فعال در اين بخش  براي افزايش بهره وري و توسعه واحدهاي جديد از اين وظايف است.

او گفت: حمايت از توسعه صادرات محصولات معدني و خدمات فني و مهندسي، هدايت و حمايت از توسعه شرکتهاي پيمانکاري عمومي، ايجاد زمينه رقابت در بازارهاي جهاني، فراهم آوردن تسهيلات، حمايت و ارائه راهنمايي هاي لازم براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي و گسترش خصوصي سازي اين بخش نيز در زمره ديگر وظايف مهم شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران به شمار مي رود.

چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنعت، ششمين نمايشگاه بين المللي فلزات و هشتمين نمايشگاه بين المللي معدن و صنايع وابسته با حضور 267شرکت کننده داخلي و خارجي، 29 آبان تا 2 آذر در مشهد براي بازديد عموم و متخصصان داير است./س
برچسب ها: استحصال ، معدن ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار